5 největších hříchů českých učitelů

Bojí se vaše díte chodit do školy? Má špatné známky? Nejde mu to? Možná to nebude úplně jeho chyba...
   

 1. Sviňárny

447 gifbay.com Učitel je dospělý člověk, měl by odložit své sadistické ego a nevozit se po dětech. Přepadové písemky, zkoušení bez varování a tak dále – v normálním životě se člověk na překážku připraví, dítě by nemělo nosit v hlavě spoustu (často zbytečných) vědomostí a nežít ve strachu, kdy je bude potřebovat.    

2. Srovnávání

1149 www.tumblr.com Jednička má být standard, cokoliv pod ní je špatně. S tímhle přístupem jsou děti ve škole vychovávány. Ve skutečnosti schopnosti dětí kopírují gaussovu křivku – je tu pár výjimečně nadaných, několik úplných tupců a zbytek je průměr. Systém hodnocení na českých školách tento fakt úspěšně ignoruje už odnepaměti.    

3. Talent

4479 senorgif.com V českých školách musíte umět všechno. Neexistuje, že byste byli skvělí ve slohu a neuměli gramatiku. Nebo v matematice díky skvělé prostorové představivosti vynikali v řezech těles a neuměli kombinatoriku. Pokud chybí jeden prvek, pro který nemáte vlohy, děláte to celé špatně. Vysvětlete to dítěti...    

4. Zasedávání

7784 www.gifbay.com Během svých studií jste to určitě poznali sami. Učitele ve formě zatrpklého misantropa, který se soustředí na pár žáků a dávám jim čoud. Učitelé by měli být alespoň trochu příčetní a opravdu dospělí, protože jinak jsou schopni znechutit žákům předmět, který je třeba velmi zajímá, ale ‚naučí‘ se ho akorát nenávidět. O kolik špičkových chemiků, fyziků nebo dějepisců jsme kvůli tomu asi přišli?    

5. Špatná výchova

99747 gifbay.com Na českých školách se známkuje chování. Nepodchytitelná a těžko kvantifikovatelná věc, vyjádřená na vysvědčení číslem. Když dítě ve škole krade nebo likviduje majetek, je to samozřejmě jasné, ale poznámky za pozdní příchody, protože nejel autobus nebo protože se dítě zapomnělo přezout? Kde to jsme? Tento systém nutí děti žít ve strachu a vychovává z nich podezřívavé šmejdy bez schopnosti samostatně rozlišovat, co je správné a co ne.  

Komentáře