5 důvodů, proč je Volkswagen Arteon králem koncernu – G.cz
Vyhledávání

5 důvodů, proč je Volkswagen Arteon králem koncernu

Na pražské premiéře jsme si osahali nejpůsobivější z lidových vozů, který dokazuje, že Volkswageny nejsou jen quadratisch, praktisch a gut.

Václav Rybář
Václav Rybář 30.6.2017, 10:53

1. Víc než jen nejhezčí Passat

Volkswagen Arteon je náhradou za předchozí model Volkswagen CC (známý také jako Passat CC), což byl pohlednější, uhlazenější model určený pro ty zákazníky, kterým připadal základní Passat příliš obyčejný. První generace CC byla skutečně působivá – bezrámová okna, zakulacený design, kupátkovité proporce. Její úspěch byl tak obrovský, že automobilku zaskočil. Ve druhé generaci se CC mnohem víc podobalo Passatu a změny byly spíše kosmetické. Auta jste od sebe rozhodně poznali, ale v první generaci vypadaly Passat a Passat CC jako dva různé modely. Arteon se k tomuto řešení vrací a distancuje se od Passatu i jménem. Už když jsme ho viděli na výstavních molech, padala nám brada. Výrazný čumák naznačuje nový designový jazyk celé automobilky, LED světla vepředu i vzadu podtrhují svůdné křivky a celkově máte pocit, že tohle auto už trochu krade výsluní vozům Audi, které jsou v hierarchii nad Volkswageny. Zvenku Arteon tak trochu připomíná lidovou Audi A7, zevnitř se ale tváří jako běžný Passat. Povedené mimikry.

2. Limuzína s velkým kufrem

Arteon je skoro o deset čísel delší než Passat, a především má o čtyři centimetry delší rozvor. Svažující střecha možná trochu omezuje výšku pasažérů na zadních sedačkách, ale pro kolena je tu královsky místa a někteří členové posádky si mohou dát klidně nohu přes nohu. Polepšil si i kufr, který v základním nastavení pojme 560 litrů. Arteon je liftback, což znamená, že zadní část se otvírá i s oknem, což usnadní nakládání velkých předmětů.

3. Inteligentní duše

Vůz přichází s novou generací autonomních systémů ADAS, což znamená, že vás nejen podrží v pruhu a s automatem za vás odřídí i otravné zácpy, ale nově umí třeba sám zpomalit před obcí (přečte si značku dostatečně včas, takže na padesátku dobrzdí plynule), nebo vás přibrzdí do zatáčky, když si spočítá, že by byla nad vaše možnosti. Občas je prostě chytřejší než řidič. Někomu to může vyhovovat, jiný to vypne, ale jde o další krůček směrem k pohodlné autonomní jízdě.

4. Foukané srdce na benzín i naftu

V den zahájení prodejů bude Arteon k dispozici s nejsilnějšími motory – dvakrát přeplňovaným benzínovým dvoulitrem TSI o výkonu 280 koní a stejně tak dvakrát přeplňovanou dvoulitrovou naftou o 240 konících. Oba motory jsou velmi potentní a nemají s autem o rozměrech Škody Superb (ta je o jeden milimetr kratší než Arteon a trochu vyšší a užší) sebemenší problém. Naftová verze by pak mohla klidně tahat i přívěs, protože má krásných 500 N.m. O pár měsíců později se přidají i slabší verze obou pohonů, Arteon tak bude startovat na benzínových a naftových 150 koních.

5. Vrchol potravního řetězce lidových vozů

Delší rozvor, vyšší tuhost karoserie a vylepšený podvozek dopřávají Arteonu kvalitnější svezení než v případě Passatu. Pokud se tedy v rámci Volkswagenu ohlížíte po stylovém a příjemném svezení, bude Arteon s příplatkovým DCC podvozkem a pohonem všech kol 4Motion jasnou volbou. Nejsilnější motorizace ve výbavě Elegance budou stát cca 1,3 milionu Kč. Šušká se o tom, že Volkswagen by v případě zájmu zákazníků mohl začít znovu uvažovat i o výrobě nejvyššího modelu Phaeton, ale to je vzdálená hudba budoucnosti. Pokud jde o tady a teď, Arteon je přesvědčivým králem automobilky a budoucím žhavým želízkem firemních fleetů. Vyšší management nejen v Německu už se na něj určitě těší.

Podobné články

Doporučujeme

Další články
Zavřít reklamu