Program byl poprvé spuštěn v roce 2016 za účelem podpory veřejně prospěšných projektů neziskových a příspěvkových organizací po celé republice. Cílem programu je zlepšovat kvalitu života a udržitelný rozvoj skrze aktivity lokálních komunit v blízkosti prodejen Tesco.
Do 9. kola programu se přihlásilo úctyhodných 613 projektů. Na základě hodnocení odborného garanta Nadace rozvoje občanské společnosti postoupilo do zákaznického hlasování 270 nejlepších z nich. Ty bojovaly o přízeň zákazníků v 90 regionech v období od 14. června do 11. července 2021. Nejvíce zákaznických hlasů - 30 646, získala organizace Klub nemocných cystickou fibrózou, z.s. za svůj projekt ANTIVIROVÉ ŠÁTKY PRO „SLANÉ“ DĚTI“. Žeton pro jeden z nominovaných projektů vhodilo neskutečných 1 974 421 zákazníků v ČR.
„Chtěla bych poděkovat všem zákazníkům, kteří se s námi podílejí na pozitivní změně okolního prostředí. Grantový program je v rámci střední Evropy nesmírně populární a stále tu představuje největší grantovou výzvou svého druhu. Za 9 kol programu Tesco podpořilo v České republice 1890 organizací částkou 38 700 000 Kč. Do hlasování se zapojilo 25 milionů zákazníků. To je pro nás jasný signál pokračovat v další podpoře místních komunit,“ říká Katarína Navrátilová, generální ředitelka Tesco pro Českou republiku.
Gratulujeme všem vítězům!
Terapie a zážitkové akce pro nemocné, zdravotní pomůcky, vybavení pro dětské domovy a domovy pro seniory, sousedské slavnosti, vybudování komunitního centra, potravinové balíčky pro samoživitele a opuštěné seniory, doučování pro děti ze znevýhodněných rodin, podpora obětem domácího násilí, kurzy znakového jazyka– seznamte se s projekty, které se budou realizovat ve vašem regionu! Zákazníci nejvíce ocenily projekty zaměřené na děti, zdravotně znevýhodněné, rodiny nebo sociálně znevýhodněné obyvatele či seniory.