fb pixel
Vyhledávání

3 nedávné důkazy toho, že na pražském magistrátu žijí v jiném vesmíru

Být ve vedení hlavního města není žádný med. Člověk na sebe svým způsobem přebírá zodpovědnost za životy více než milionu lidí a musí vynakládat značné úsilí na to, aby se všichni tito lidé měli dobře. To se někdy povede, jindy ale rozhodnutí magistrátu ve snaze o co největší blahodárnost připomínají spíše čirý surreslismus. Pražští úředníci v posledních dnech přišli hned s trojicí od reality zcela odtržených nápadů, které jsou jasným důkazem toho, že za dveřmi radnice se nejspíše nachází paralelní vesmír.

Jan Palička
Jan Palička 19.5.2017, 11:00

1) Magistrála pro chodce

Jestliže se předchůdcům dnešního vedení Prahy z dob komunismu musí něco nechat, pak je to fakt, že nápad přetnout centrum města dálnicí je nejspíše tím nejhorším urbanistickým rozhodnutím všech dob. Současné vedení se nicméně zdatně snaží se této jedinečné stupiditě vyrovnat. Magistrála je problém, ale vyhnat z ní auta a nahnat na ní chodce není řešení. To ovšem na magistrátu nepochopili a ještě si pro tuto skvělou koncepci pozvali zahraničního experta.

Problém magistrály by měl pomoci řešit dánský urbanista Jan Gehl. Tomu už ale asi někdo zapomněl říct, že Praha není Kodaň a že násilné uzavření jední dopravní tepny souběžně s dlouhodobým bojkotem vybudování tepny alternativní se rovná sebevraždě. Gehlova vize, jak na magistrálu chodí rodiny s dětmi na procházku jako na slavnostní promenádu, je úsměvná, jelikož dánský expert tu nežije, a pokud Prahu zná jen na papíře, lze mu zkreslené vnímání odpustit. To, že vedení města tomuto nesmyslu nadšeně kýve a hodlá do něj investovat peníze, už moc odpustitelné není.

2) Bizarní kampaň proti SUV

V rámci ekologie Praha jako ostatně téměř všechna velká města řeší, jak ulevit městu od emisí z nadměrného počtu aut. O tom, jak to dopadá, když celý problém ignorujeme, se můžeme přesvědčit v některých čínských městech zamořených smogem. O tom, jak to dopadá, když problém řešit chceme, ale počínáme si u toho jako slon v porcelánu, se můžeme přesvědčit v Praze. Konkrétním důkazem toho, že cesta do pekla bývá dlážděna dobrým úmyslem, je nová kampaň Prahou čistou stopou.

Novým veřejným nepřítelem číslo jedna je na magistrátu momentálně automobil typu SUV, který by se měl z ulic města vymýtit, protože proto. Součástí kampaně za odstranění větších vozů jsou ‚cool‘ hesla typu „Velkou károu v Praze nezaboduješ“ a reklamní spot, jehož zhlédnutí je ekvivalentem lobotomie. Ve videoklipu je řidič SUV zpodobněn jako poloretardovaný kolotočářský buran, kterého se jeho přítelkyně zbaví, aby dala přednost cyklistovi, protože přesně tohle se denodenně děje. Když politici jeden den nadšeně tleskají při představení nového SUV Škoda Karoq a bijí se v prsa hrdostí na zlaté české ručičky, a druhý den toto auto označí za dílo ďáblovo, je něco špatně.

3) Protikuřácké hlídky

Úvodem se sluší poznamenat, že za tento geniálně bizarní nebo snad bizarně geniální nesmysl nevděčíme úředníkům z pražskému magistrátu, ale jejich kolegům z radnice Prahy 1. Od 1. června bude v Česku platit zákaz kouření v barech a restauracích. O tom si můžeme myslet svoje, nicméně logickým dopadem toho, že kuřákům zakážeme dát si cigaretu v hodpodě, půjde si zapálit před hospodu. Obyvatelé bytů nad restauracemi a bary již jistě jásají. Na Praze 1 ale vymysleli řešení, kterým bude nasazení protikuřáckých patrol. Ano, čtete správně.

Osvědčený model pomocné stráže veřejné bezpečnosti nasadí Praha 1 do ulic, aby příslušníci protikuřáckých milicí mohli kontrolovat a dohlížet nad hloučky kuřáků před bary a restauracemi. Tam sice ještě kouření nikdo nezakázal, ale zároveň nikdo nezakázal poslat tam na vás gorilu, která vás bude obtěžovat. Radnice momentálně hledá „fyzicky zdatné muže mezi 18 a 45 lety“ a na svůj skvělý projekt vyčlenila 600 tisíc korun. Pokud vás baví znepříjemňovat život cizím lidem a udávat podnikatele za nevydání EET účtenky vás už omrzelo, možná je to vhodná brigáda právě pro vás.

O dalším bizarním magistrárním projektu přestavby části magistrály na Pankráci na alej se stromořadím se dočtete zde.

Podobné články

Doporučujeme

Další články