1. Bitva o Spider-Mana
Po třech filmových Spider-Manech si Sony dala pauzu, a pak všechno zrestartovala s mladším obsazením. Nic jiného jí nezbývalo, protože má Spider-Mana půjčeného od Marvelu pod podmínkou, že minimálně každých pět let s ním natočí velký blockbuster. Hlavouni nedávno vyjednávali o tom, že by za tučné výkupné pavoučího muže Marvelu vrátili zpátky, ale nakonec z toho sešlo a Sony bude ještě pár let dojit. Znamená to další restart?
2. Adam Sandler je trouba, ale vydělává peníze
V interní mailové komunikaci hned několikrát zazněl povzdech, že komedie s Adamem Sandlerem jsou hloupé, nevkusné a kazí studiu image. Jenže taky pořád ještě vydělávají, takže je pravděpodobné, že na dlažbu poletí autoři podobných poznámek a nikoliv Sandler.
3. Kevin Hart je úplatná děvka
Studio chtělo po komediální hvězdě, aby propagovala svůj nový film nejen tradičním způsobem (festivaly, rozhovory, premiéry), ale také na sociálních sítích. Tam má Kevin Hart stovky tisíc fanoušků. Jeho agent si ovšem za podobné služby řekl o pár set tisíc dolarů navíc. Producenti si pak mezi sebou vyměnili "neříkám, že je to vyložená děvka, ale oba víme, že to tak je".
4. Ženám vstup zakázán
Sedmnáct studiových hlavounů vydělá ročně víc než milion dolarů. Je mezi nimi jen jedna žena. A samozřejmě jsou to všechno postarší běloši.
5. Platy a soukromé informace všech zaměstnanců
Čísla sociálních pojistek, čísla mobilních telefonů, nezdaněné platy, benefity a osobní ohodnocení. Informace o jednotlivých zaměstnancích si díky hackerům může přečíst každý. A jedná se jak o největší herecké hvězdy, tak i tu poslední uklízečku.
6. Scénář pilotní epizody nového seriálu od tvůrců Perníkového táty
Perníkový táta byl seriálový megahit a další pecku z pera jeho tvůrce, Vince Gilligana, všichni netrpělivě očekávají. Mezi uniklými soubory je i kompletní scénář jejího pilotního dílu. To určitě Sony trochu vezme vítr z plachet, zejména proto, že se v něm určitě ještě mělo škrtat, než se začne točit.
7. Rozmazlená Angelina Jolie
Interesantní je i mailová komunikace mezi šéfy studia a Angelinou Jolie. Ta si měla zahrát v chystaném remaku Kleopatry, který měl točit David Fincher. Jenže Angelininy požadavky postupně přestaly perfekcionistu Finchera bavit. Studio se bálo, že jim slavný režisér uteče, a tak na Jolie začalo tlačit. Sousloví "rozmazlený fracek bez talentu" se v mailech opakuje často a není divu, že se projekt nakonec celý uložil k ledu.
8. Předražený James Bond
Novou bondovku Sony představila teprve nedávno, ale její rozpočet a detailní rozpis natáčení se řešil už dávno. Ve šťavnaté komunikaci mezi americkými zástupci studia a britskými producenty to docela jiskří. Spectre, tak se nová bondovka jmenuje, bude totiž s přehledem nejdražším bondovským filmem všech dob. Už teď je díky průtahům projektována s rozpočtem 300 milionů dolarů (i kvůli silnému kurzu libry vůči dolaru, natáčí se totiž především v Anglii) a vypadá to, že to není finální částka. Američané v mailech prosí, aby se točilo víc ve studiu, aby byla honička ve vlaku kratší, nebo aby byl alespoň kratší ten vlak, ale Britové si stojí na svém. Předchozí Skyfall ale vydělal přes miliardu dolarů, takže se mají o co opřít.
9. Výdělky konkrétních filmů
V předchozím bodě jsem napsal, že Skyfall vydělal přes miliardu dolarů. Jenže to je hrubý zisk, ze kterého nejsou odečteny náklady kinařů, náklady na samotný film, výdaje na propagaci a třeba i procenta ze zisků, která mají hlavní herci. Ve výsledku tak může být čistý zisk pro studio spíše mizivý. A o tom se samozřejmě nesmí nikdo dozvědět. Bohužel i tyhle informace kvůli hacku vyšly najevo. Třeba Kapitán Phillips, napínavé drama z loňského podzimu, vypadá na papíře celkem jako bestseller - stálo 55 milionů a vydělalo přes dvě stě milionů. Podle účetních Sony byl ale čistý zisk nakonec jen 27 milionů dolarů. I při odklonu padesáti procent zisku kinařům a odečtení nákladů na marketing je to podezřele nízká částka.
10. Zoufale amatérské powerpointové prezentace
Čtvrté největší filmové studio v Hollywoodu, ale jeho powerpointové prezentace zjevně smaží někdo na softwaru z devadesátých let. Kromě formy ale kulhá i obsah. Naznačuje totiž, že skrz všechny ty focus groupy, divácké projekce a výzkumy studio s miliardovým ročním obratem vlastně absolutně neví, co jeho zákazníci chtějí.
A
TADY máte 10 věcí, které byste měli vědět o nové bondovce.