VisionC se možná do sériové produkce vůbec nedostane a zůstane tak ve skladu jako nepojízdný prototyp. Podobný úděl trezorových aut potkal v mladoboleslavské historii už celou řadu modelů. A u většiny je to... no samozřejmě škoda.
1. Škoda 935 (1935)
Ve třicátých letech Škoda zažívala zlaté časy a sypala na trh jednu limuzínu za druhou (jmenovaly se např. Superb, Rapid a Favorit). Na model 935 se ale nedostalo.
2. Škoda 990 (1960)
Embéčko jako kabriolet? Počítalo se s ním hlavně na vývoz do jižnějších zemí, ale slabá poptávka nakonec projekt zastavila ještě v zárodku.
3. Škoda Winnetou (1968)
Opět snaha vyvézt luxusně vypadající kupé za kopečky. Ani jméno náčelníka Apačů ale téhle rudé krásce do světa nepomohlo.
4. Škoda 720 Coupé (1968)
Karoserie od Italdesignu a hned několik karosářských variant, z nichž je kupé zdaleka nejzajímavější. Nakonec z toho nic nebylo a Češi se museli spokojit s „užovkou".
5. Škoda 1100 GT (1971)
Nádherné kompaktní kupé, které je vykrádačkou Saabu Sonnett II a italského Ferrari Dino. Vzniklo hned několik verzí – s pevnou střechou i jako roadster. Do dnešních dnů jich přežilo tolik, že je spočítáte na prstech jedné ruky. S roadsterem ale samotná Škodovka občas obráží historické rally.
6. Škoda 724 SuperSport (1971)
Prototyp s radikálně hranatým designem a odklápěcím předkem. Počítalo se s ním do rally, ale jeho nasazení bylo nakonec spíše testovací. Zahrál si však hlavní roli v českém automobilovém hororu Upír z Feratu.
7. Škoda 736 Buggy (1972)
Škodovka na Mácháč? Spíše designové cvičení, jehož autoři si zřejmě uvědomili, že těch pláží a slunečných dnů máme spíš poskrovnu.
8. Škoda 739 (1978)
Uvažovaná modernizace závodního modelu 130RS (a s ním i sériové verze 110R). Sešlo z toho a škodovka nastoupila cestu hranatého designu s modely 105, 120 a Rapid.
9. Škoda Verold (1990s)
Další pokus o plážovou hračku na bázi Favoritu, který se nakonec částečně proměnil v Roadster od Metalexu. Pár jich po republice jezdí a zaručeně si je s ničím nespletete.
10. Škoda Tudor (2002)
Superb s kupátkovými proporcemi, potentním šestiválcem a svalnatými blatníky? Vypadá to až moc hezky, než aby to byla pravda.