Royalties jsou opravdu konceptem jakési výsluhy, kterou umělci dostávají za to, že je jejich písnička tzv. přežije. Resp. že přežije jejich kariéru. Dneska už se tenhle koncept nahrávací společnosti osekávají, jak to jen jde, takže doživotní miliony za každou hitovku nehrozí, ale dřív byly smlouvy psané zlatým písmem a řada zpěváků a skupin z toho dodnes těží. Tím spíš, že jsou jejich písně remakovány nebo je dokolečka hraje armáda retro rádií.
Zejména americké tantiémy byly svého času nastaveny velmi štědře – platilo se nejen za jakoukoliv vyrobenou kopii (jednorázových bezmála deset centů), ale samozřejmě za libovolnou odehrávku v rádiích, televizi plus samozřejmě za licence pro účely použití ve filmech či seriálech. Schválně se podívejte na desítku nejúspěšnějších songů, jejichž autoři v mnoha případech dodnes žijí a inkasují desítky až stovky tisíc dolarů ročně, aniž by hnuli prstem či hlasivkou. Když si uvědomíte ty neuvěřitelné a nekonečné přísuny peněz, dojde vám, že investovat pár milionů do katalogu songů od Beatles před lety vůbec nebyl špatný nápad.
1. The Christmas Song - Mel Torme (1944) - 19 milionů dolarů
2. Oh Pretty Woman - Roy Orbison (1964) - 19,7 milionů dolarů
3. Every Breath You Take - Sting (1983) - 20,5 milionů dolarů
4. Santa Claus is Coming to Town - Coots a Gillespie (1934) - 25 milionů dolarů
5. Stand By Me - Ben King, Jerry Leiber, Mike Stoller (1961) - 27 milionů dolarů
6. Unchained Melody - Alex North, Hy Zaret (1955) - 27,5 milionů dolarů
7. Yesterday - Beatles (1965) - 30 milionů dolarů
8. You´ve Lost that Lovin´ Feelin - Barry Man, Cynthia Veil, Phil Spector (1964) - 32 milionů dolarů
9. White Christmas - Irving Berlin (1940) - 36 milionů dolarů
10. Happy Birthday - Hill Sisters (1893) - 50 milionů dolarů