1. Message (mesidž)
imgur.com
Něco, co chce klient sdělit příjemcům reklamního sdělení, ale většinou se to ztratí v návalech kreativity, takže ve finále nikdo neví, co tím vlastně chtěl básník říci.
2. Kreativa
To, co udělá reklamu „fakt kúl”, aby se na ni nikdy nezapomnělo. Bohužel něco stojí, takže je nakonec prakticky vždy omezena na minimum, čemuž odpovídá výsledek.
3. Kreativec
Totálně freestyle týpek, který jezdí v pětatřiceti na longboardu, ve čtyřiceti na koloběžce a v padesáti se vrací opět k longboardu. Hlavu má plnou nápadů, které stojí tolik peněz, jako vyslání robota na Mars. Dokáže o nich patřičně dlouho vyprávět a svým projevem a věčnou mladistvostí pro ně nadchnout prakticky každého klienta. Než dojde na nacenění…
4. Klient
imgur.com
Ten co by měl platit, ale nic neplatí. Ten co by měl vědět, co chce, ale moc netuší. Ten co by měl uměl pochválit za dobře odvedenou práci, ale pořád všechny jen je*e.
5. KPI (kejpíáj)
Ryze virtuální údaj, který každý marketér naslibuje klientovi v tendru, aby pak doufal, že se na něj zapomene, až bude muset reportovat. A když se na něj nezapomene, tak se ta čísla vždy dají nějak ohnout…
6. Tendr
Původně výběrové řízení, ve kterém vyhraje ta společnost, která předloží nejlepší nabídku za adekvátní cenu. V současnosti se jedná o zástěrku již domluvených „malých domů”, kde reálné nápady nehrají (na rozdíl např. od příslušnosti ke stejné menšině) žádnou roli.
7. Report
imgur.com
Powerpointová prezentace, excelová tabulka či kombinace obojího, kterou musí agentura posílat pravidelně klientovi, aby ospravedlnila svou existenci. Klient zaslané soubory zásadně nečte, ale ukládá na server pro oddělení Controllingu. Ten je také nečte.
8. Timesheet (tajmšít)
imgur.com
Program, kam si agentury zapisují čas strávený nad prací pro své klienty. Jediným hmatatelným výsledkem je to, že po sečtení všech hodin pracují někteří jedinci tolik, že by jim mělo být ve třiceti už nejméně 75…
9. Social (soušl)
Pro drtivou většinu marketéru je social něco jako další firemní web. Hlavně lidem nahrnout do hlavy letáky, slevy a reklamní videa. Že by se lidi měli i bavit a mělo se jim naslouchat, to není potřeba.
10. Content (kontent)
imgur.com
Něco, čím se plní různé informační kanály, aby to vypadalo, že marketingové oddělení nezahálí a je děsně akční. Content nemusí dávat smysl a že se to lidem nelíbí, to taky nevadí. Hlavně, že to sedí v tabulce.