10. Ferrari F12tdf
Těsně pod hranicí devíti tisíc rozhazuje svých 770 koní plnými hrstmi tahle ďábelská verze dvanáctiválcového Ferrari. Postavit točivý malý motůrek je jedna věc, ale tohle auto má jednotku o objemu 6,3 litru. U Ferrari prostě motory umí. Není divu, že má italská automobilka v tomhle ohni víc želízek.
9. Honda S2000
Legendární kabrio, které jsem v mládí nábožně uctíval a čekal na okamžik, kdy si do něj budu moct sednout. Kraťoulinká řadička s přesnými drahami, skvělá pozice za volantem, ale hlavně otáčkoměr začínající devítkou. Vrchol výkonu je ve skutečnosti na 8900 otáčkách, na devíti už číhá omezovač, ale jak tenhle dvoulitr uměl zpívat. Na to se nezapomíná.
8. Mazda RX-8
Operovat u Wankelu s tradičními otáčkami je trochu ošidné, což ví každý, kdo kdy viděl na obrázku schéma tohoto exotického motoru. Papír ale mluví jasně, Mazda RX-8 točí 9000 otáček (lomeno třemi, pokud se v tom chcete pitvat do detailů) a vyluzuje zvuky, které jsou pro někoho kacířstvím a pro někoho rajskou hudbou. V rámci rozšíření obzorů byste si ale tuhle muziku rozhodně měli někdy poslechnout.
7. Ferrari 458 Italia
Fantastický motor, který z tohohle entry-level Ferrari udělal legendu. Neskutečně točivý osmiválec o objemu 4,5 litru (alespoň někde ty čísla pořád dávají smysl) má dechberoucí zvuk a ačkoliv je dnes zastíněn turbobratříčkem 488 GTB, rozhodně se na něj nedá zapomenout. A to ho ani nemusíte řídit, 458 Italia totiž rozdává radost prostřednictvím decibelů vrhaných do širokého okolí.
6. Lexus LFA
Neskutečný desetiválec od Toyoty ladili experti v Yamaze, takže si můžete být jistí, že zní jako ten nejcennější hudební nástroj. Tenhle motor ale není jen o nezaměnitelné hudební kulise. Dokáže vyskočit do otáček tak rychle, že musí mít digitální otáčkoměr. Analogová ručička by totiž nestíhala reagovat na bleskurychlé pohyby plynového pedálu.
5. Porsche 911 GT3
458 Italia a LFA mají červené pole na 9000 tisících a nikdo se tomu příliš nediví, ale u Porsche 911 ve všech možných odrůdách přeci jenom na takovou hodnotu nejsme zvyklí. 991 GT3 ovšem tuhle hranici prolamuje. Auto muselo navazovat na model s legendárním motorem Metzger a zároveň puristicky zůstat u atmosféry. A povedlo se to na jedničku, což je slyšet z velké dálky.
4. Porsche 918 Spyder
Že od hybridu nic zvláštního nečekáte? Tady ale mluvíme o jednom ze zástupců Svaté trojice, která sahá po tisícikoňové metě. Když ze sebe 918 Spyder ždíme poslední zbytky benzínových šimlů, točí jeho motor neskutečných 9150 otáček. A vyluzuje při tom tak líbezné zvuky, že snad ospravedlní i tu astronomickou cenovku. A taky plive oheň. To aby byl zážitek dokonalý.
3. Ferrari LaFerrari
Už jsme říkali, že Italové mají víc želízek v ohni? LaFerrari má pod kapotou dvanáctiválec. Atmosférický. A protože Svatá trojice se s ničím nemaže a LaFerrari chtělo být tím nejakčnějším, nejzábavnějším a nejhlasitějším, natáhlo rudé pole otáčkoměru až k 9250 otáčkám. To už je slušná hybridní pila. McLaren P1 se svými 7200 otáčkami je hotový beránek.
2. Honda S600
Otáčkoměr modelů S500, S600 a S800 končí jedenáctkou. Maximální výkon? 9500 otáček. Tyhle úžasné roadstery ze šedesátých let mají miniaturní motory s know-how z motorek, čtyřmi karbutátory, neuvěřitelným hladem po otáčkách a nezaměnitelným zvukem. Jestli hledáte veterána s neobyčejnou a hravou duší, možná byste si měli začít zvykat na volant vpravo.
1. Ariel Atom 500
A na prvním místě není nic jiného než převlečená motorka. Splašené trubky jménem Ariel Atom totiž v brutální variantě 500 (hádejte, co to číslo znamená - správné odpovědi jsou dvě a obě začínají písmenem K) mají pod kapotou osmiválec, resp. dva slepené řadové čtyřválce od Hondy, spojené s převodovkou Sadev. Točí mezi 10 a 10,5 tisíci otáček a vystřelí vás na stovku... podržte se... za 2,3 sekundy. Větší fofr už zažijete opravdu jen na superbiku nebo ve WRC speciálu. Zasloužené vítězství.
A TADY se podívejte na 10 nejrychlejších veteránů.