fb pixel Vítejte v Kocourkově: Proč jsou „pojištění“ od kumpána MikeJePána jen jeden velký podvod? – G.cz
Vyhledávání

Vítejte v Kocourkově: Proč jsou „pojištění“ od kumpána MikeJePána jen jeden velký podvod?

Necháváte se i vy zastupovat Oganesjanovým parťákem, šmelinářem Kocourkem? Pak nejspíše stejně jako Mike nebudete páni, ale přijdete o řidičák i o peníze.
Zdroj: facebook.com

Jméno Petr Kocourek zní na první pohled nenápadně a obyčejně. Kdo ale měl s jeho nositelem tu čest, zajisté na něj nezapomene a to ne zrovna v dobrém. Možná i vy patříte k důvěřivcům, které tento parťák kontroverzního youtubera MikeJePána napálil svou nabídkou podvodných pojištění. U Kocourka se můžete nechat pojistit proti pokutám, proti EET a nově i proti následkům protikuřáckého zákona. Všechny tyto pojistky mají jedno společné – vůbec se nejedná o pojistky, ani jedna nefunguje a jedná se jen o metodu vychytralého hochštaplera, jak z lidí vytahat peníze.

Jan Palička
Jan Palička 28.8.2017, 08:13

Pojišťovnictví je prakticky staré jako lidstvo samo a už antické civilizace využívaly možnosti za se za drobnou úplatu pojistit před neblahou událostí. Dnes je z pojišťovnictví mnohamiliardový globální byznys, v němž se laik jen těžko orientuje. Právě této spletitosti se občas pokusí využít různí vychytralí podvodníčci, kteří se rozhodnou využít důvěřivosti ostatních lidí a na pojišťovacím byznyse se taky trochu přiživit. Jednoho takového filutu máme i v Česku, jmenuje se Petr Kocourek a dost možná jste s ním již přišli do styku. Pokud patříte k těm, kteří o jeho produktech uvažují, zbystřete a pokud jste mezi nešťastníky, kteří mu již za nějaké pojištění zaplatili, máme pro vás špatnou zprávu – byli jste napáleni.

První, s čím se Kocourek nechvalně proslavil, bylo takzvané pojištění proti pokutám. Velkou měrou se na „úspěchu“ podílel youtuber Mikael Oganesjan neboli MikeJePán, který ve svých videích arogantně chrlil paragrafy na příslušníky městské policie a dušoval se, že díky pojištění proti pokutám si může jezdit, jak chce a na pokutách nezaplatí ani korunu. Celá věc se ovšem od počátku měla tak, že se vlastně nikdy o žádné pojištění nejednalo. Oganesjan s Kocourkem provozovali společně družstvo nazvané Česká vzájemná pojišťovna motoristů a klientům, které bychom měli nazývat spíše oběťmi, byli reálně schopni nabídnout tak leda přehlídku vyfabrikovaných lží a polopravdy, za které by se nemusel stydět ani baron Prášil v nejlepší formě.

Ač družstvo vzniklo koncem roku 2015, už v létě následujícího roku se Kocourek s Oganesjanem chlubili, že mají přes 40 tisíc spokojených klientů, kterým vyřešili s týmem právních expertů 98 % přestupků a většina těchto klientů je s nimi přes 3 roky. Poslední tvrzení je objektivně nemožné, reálný počet klientů se pohybuje mezi 1500-2000, úspěšnost řešených případů je v řádech jednotek procent a mýtus o spokojenosti klientů vyvrátí pohled do internetových diskusí, kde si desítky „pojištěnců“ stěžují, jak jediné, čeho se od pojištění na pokuty dočkali, je to, že mají prakticky vybodované řidičské konto, na pokutách a nákladech řízení dluží desítky tisíc a „pojišťovna“ dělá mrtvého brouka.

Formu družstva zvolil Kocourek proto, že se na ní nevztahují přísná dohledová pravidla ČNB dle zákona o pojišťovnictví. Celý tým právních expertů čítal právníka Mgr. Topola, který pro ostudu mezi kolegy spolupráci s družstvem již ukončil, a samotného Kocourka vydávajícího se za advokáta, přičemž ve skutečnosti byl vyloučen ze studia již ze dvou právnických fakult, na třetí to má momentálně nahnuté a jeho vinklaření (osobování si pravomocí advokáta v zásadě naplňující znaky nepovoleného podnikání) již řeší i Česká advokátní komora. Kocourkově důvěryhodnosti nepřidá ani to, že již opakovaně byl souzen za podvody, v jednom případě byl pro půlmilionový podvod již odsouzen (rozsudek zatím nenabyl právní moci) a na krku má několik desítek exekucí, v nichž úhrnem dluží přes milion korun.

Když byla pověst družstva Česká vzájemná pojišťovna motoristů již natolik poskvrněna, že zadání jejího názvu do vyhledávačů odhalilo desítky negativních reakcí na její (ne)činnost, založil Kocourek družstvo nové nazvané Motoristická vzájemná pojišťovna. To je formálně vlastněno přes bílé koně a Kocourek s Oganesjanem jsou v paradoxní situaci, kdy na jednu stranu tvrdí, že tyto dva subjekty spolu nemají nic společného a na druhou stranu znepokojené klienty ubezpečují, že změna IČO a názvu vlastně nic neznamená. Fascinují je rovněž to, jak Kocourek i nově překřtěný Mike Pán sice tvrdí, jak vydělávají desítky milionů, jejich společnost (která když se to hodí, pro změnu není jejich společností) odvádí měsíčně miliony na daních a přitom ani jedno družstvo, ani jeden z mládenců nejsou ani plátci DPH.

U pojištění proti pokutám Kocourkova nabídka nekončí. Pod jinou firmou nabízí „ochranu“ i proti povinnosti vést elektronickou evidenci tržeb a zákazu kouření v restauracích. Ač samotný fakt, že někdo slibuje, že za pár tisíc zajistí, že se na vás nebude vztahovat zákon, zní zcela absurdně, pro Kocourka se jedná o zdroj obživy. A bohužel se naleznou podnikatelé ochotní mu na tuto šílenost naletět. Ti pak dost možná spláčou nad výdělkem, jelikož nefunkční pojištění spolu s horentními pokutami klidně může způsobit, že jejich podnik zkrachuje. Ne kvůli EET, ani kvůli zákazu kouření, ale právě kvůli tomu, že ve své důvěřivosti naletěli podfukářům se sliby, které ani nelze splnit.

Stejně jako pojištění proti pokutám, ani produkt AntiEET nazývaný Kocourkem též Pojištění proti Andreji Babišovi není pojištěním v pravém slova smyslu. Provozovatelská společnost jen tentokrát není družstvem, ale zapsaným spolkem. Za bez deseti korun 9000 ročně slibuje projekt podnikatelům neomezené zastupování týmem právních expertů ve správních řízeních zahájených pro přestupky proti povinné elektronické evidenci tržeb. Realita je taková, že vyhodíte 9000 z okna a zastupovat vás bude tak leda neschopný fušer Kocourek, který k tomu nemá ani vzdělání, ani oprávnění. Pokuty za prohřešky, před kterými vás neochrání, se mohou vyšplhat ke statisícům a nějaká dobrá víra v to, že jako „pojištěným“ se vám nic stát nemůže, vám nepomůže.

Posledním Kocourkovým projektem je spolek nazvaný Libertas, který opět za úplatu nabízí, že restauracím poskytne možnost, že se v jejich prostorách bude smět kouřit. Bohužel nabízená právní konstrukce ani omylem neobstojí, už jen to, že vaši restauraci by měl provozovat Kocourkem řízený spolek, by mělo být pro provozovatele alarmující. Vzhledem k tomu, že 28. srpna končí ochranná lhůta pro provozovatele pohostinství a od tohoto dne přechází odpovědnost za porušování protikuřáckého zákona na ně, porušení povinnosti může být pokutováno desetitisícovými částkami. Pokud se provozovatel pustí do Kocourkem řízeného správního řízení, celková částka se ještě navýší a může být pro restauraci likvidační.

Víceméně jedinou strategií, kterou Kocourek a spol. u svých pojištění-nepojištění používali, bylo zdržování správního řízení. Kocourek jako zástupce neustále měnil adresy v různých zemích po světě, aby mu byly prakticky nedoručitelné oficiální písemnosti a po roce uplynula prekluzivní lhůta, čímž se řízení zastaví. Po novelizaci přestupkového zákona už ale nebude moct dělat ani to. Lhůta se prodloužila na tři roky, v odůvodněných případech (třeba u očividného cíleného protahování řízení a obstrukcí) dokonce na pět let a kromě zástupce (kterého i nadále může dělat pouze advokát zapsaný u ČAK a ne kdejaký nedovzdělaný filuta z internetu) se doručuje i samotnému pachateli přestupku.

Co říci závěrem? Pokud mermomocí chcete přijít o peníze, investujte je raději třeba na charitu a neživte s nimi podvodníky. Před Kocourkem a jeho službami již opakovaně varovala Česká advokátní komora i právní experti napříč obory. Jedinou cestou, jak se vyhnout pokutám na silnicích, je jezdit podle předpisů a možnost koupit si výjimku ze zákona o EET a protikuřáckého zákona neexistuje a nikdy existovat nebude. Lepší je zařídit se tak, aby člověk dodržoval zákony a nic mu nehrozilo, než aby riskoval, že ho přílišná důvěřivost v nefunkční pojištění přivede k bankrotu.

Zde si připomeňte, jak Mike chtěl být pán u ODA a jak Kocourka nezastaví ani to, že jeho kamarádi způsobili největší marketingové fiasko za poslední dobu.

Podobné články

Doporučujeme

Další články