Jak se znemožnit v politice a přijít o peníze: Miliardář Sehnal svěřil svou ODA do rukou marketingového šmelináře Plavce

Miliardář Pavel Sehnal vzbudil pozornost, když se rozhodl znovuvzkřísit politickou stranu ODA známou z 90. let. Že to myslí vážně, dokázal i tím, že se rozhodl do předvolební kampaně investovat nemalé peníze. Nyní vyplynulo na povrch, že propagaci strany na sociálních sítích svěřil Sehnal nechvalně proslulému Janu Plavcovi. Tato marketingová "legenda" je zárukou jedné věci, že by Sehnal udělal lépe, kdyby peníze vyhodil z okna a ještě si ušetřil ostudu.

Pamětníci politiky 90. let si jistě vzpomenou na Občanskou demokratickou alianci. Strana sehrála svou roli krátce po sametové revoluci v rámci Občanského fóra a později jako jeden z členů tzv. čtyřkoalice. ODA zanikla koncem roku 2007 a o to větší překvapení nastalo, když se o 10 let později miliardář Pavel Sehnal rozhodl stranu vzkřísit z mrtvých a opět s ní jít do voleb.

Že Sehnal svůj záměr vrátit ODA zašlou slávu myslí vážně, je patrné z toho, že se do strany a její propagace viditelně nebojí investovat nemalé peníze. To můžeme pozorovat na vlastní oči třeba z billboardů podél silnic. Zatímco většina velkých stran s touto formou kampaně dva a půl měsíce před volbami teprve začíná, plakáty s logem ODA a Sehnalovou tváří můžeme vidět už několik týdnů.

ODA vytasila i s vlastním prezidentským kandidátem, kterým se stal bývalý ředitel Škoda Auto Vratislav Kulhánek. Metaforický vlak jménem ODA se začal rozjíždět, nicméně nyní to vypadá, že na jedné ze stanic se stal obětí pomyslné velké vlakové loupeže. Propagaci strany na sociálních sítích se Sehnal rozhodl svěřit společnosti Plavec Media vedené Janem Plavcem. Kdo se pohybuje ve světě marketingu, ten se již plácá do čela a ví, jak moc velký průšvih to je.

Jan Plavec se na českém internetu zjevil zničehonic a ihned se stal fenoménem. Ne snad že by mladík v obleku prezentující se jako nejlepší marketér všech dob skutečně projevoval jakékoliv kvality v oboru. Je to právě jeho extrémně sebevědomá a samolibá prezentace plná profesionálně se tvářících termínů a špatně přeložených nesmyslných motivačních citátů, kterou se Plavec a jeho Plavec Media stal oblíbencem milovníků internetového bizáru a divnolidí.

Kromě marketingových služeb na úrovni absolventa Marketingové školy Dominika Haška nabízí Plavec i předražené motivační kurzy, kde z ještě větších zoufalců, než je on sám, tahá peníze za to, aby jim prozradil své kouzlo toho, jak mít "chuť růst". Celá podívaná na nabubřelého mladíčka v obleku z maturitního plesu pak připomíná praktiky "finančních poradců", kteří v rámci multilevelového letadla zneužívají podobně důvěryhodných chlapců Plavců k odrbání důchodců na "výhodném" investičním životním pojištění.

Spolupráce s Plavec Media se již stačila na Facebooku projevit, nicméně rozhodně ne tak, jak si asi Sehnal představoval. Zatímco každý nový příspěvek na profilu ODA je hrdě obrandován logem Plavcovy firmy, výsledek spočívá v tom, že dané příspěvky mají lajk od Plavce, Plavcova otce, několika fanstránek spravovaných Plavcem a tragikomické postavičky jménem Jaroslav Raichel, což je otylý kuchtík s natvrdlým výrazem, kterého Jan Plavec namotivoval natolik, že ho navlékl do obleku a udělal z něj svého asistenta.

Sehnal již ve videu z dílny jak jinak než Plavec Media začal propagovat i dalšího z Plavcových přátel - Mikaela Oganesjana, dvacetiletého youtubera arménského původu vystupujícího pod jménem MikeJePán. Ten stejně jako sám Plavec patří k pochybné sortě takzvaných prodavačům naděje a vydělává si tím, že lidem prodává cosi nazvané pojištění proti pokutám, kde z lidí vytahá peníze a následně se ukáže, že jeho metody spočívající v buzerování příslušníků městské policie a natáčení videí o tom, jaký je frajer, v praxi tak moc nefunguje. Podle Sehnala je Mike Pán "mladý člověk, který ho nadchnul a chtěl by ho do politiky". Těžko soudit, zda mu tato slova vložil do úst marketingový guru Plavec, nebo je v rámci pomatení smyslů pronesl dobrovolně.

Netrvalo dlouho a spolupráce s Plavcem a propagace pochybného youtubera MikeJePána přinesla ovoce v podobě vlny posměchu ze strany českých facebookových opinion leadrů, kteří se již bizarní podívané na ODA po plavcovsku z plna hrdla vysmívají a to zcela oprávněně. Jak je Plavcovým dobrým zvykem, negativní reakce jsou nemilosrdně potírány, a tak je dosaženo dokonale sluníčkového dojmu profilu ODA jako strany, která má onu příslovečnou "chuť růst". Bohužel vzhledem k tomu, že k úspěchu strategie Plavec Media a výhry ODA ve volbách by bylo potřeba zázraku srovnatelného s Ježíšovým zmrtvýchvstáním, nejspíše se dočkáme jen o něco chudšího miliardáře Sehnala poučeného, že by neměl důvěřovat kdejakému internetovému šmelináři.

O fenoménu jménem Jan Plavec se více dozvíte zde. Čtěte na vlastní nebezpečí.

Komentáře