fb pixel
Vyhledávání

10 věcí, které se McDonald’s tak úplně nepovedly

I hamburgerový gigant občas sáhne vedle. Jeho pobočky jsou pořád plné spokojených strávníků. Proč? Protože veškeré přešlapy jsou z menu promptně odstraněny.

Václav Rybář
Václav Rybář 16.10.2015, 18:00

1. McPizza

Asi nejslavnější fastfoodová prohra. Řetězec nakoupil speciální drahé pece, vyboural okénka drive-inů, aby jimi šly prostrčit placaté krabice a... nestalo se nic. Lidé si prostě na pizzu od McDonald's nezvykli. Dál kupovali jen burgery a pizzu si objednávali jinde. Snaha dostat na lopatky konkurenční byznys nevyšla a do roka a do dne McDonald's svoji pizzu odepsal.

2. Hula burger

Burger s ananasem místo hovězího masa vznikl na základě objednávky marketingového oddělení, které si spočítalo, že v oblastech se silnou katolickou komunitou dochází v pátek k výkyvům prodeje. Věřící ten den nejedli maso. Ananasový burger jim ovšem chutnal ještě méně, takže po několika týdnech experimentů jej definitivně nahradil burger rybí, který byl v rámci pravidel věřících „v pořádku“. Hula burger se stal minulostí a zrodil se populární Filet-O-Fish.

3. Son of Mac

Big Mac měl takový úspěch, že se v McDonald's rozhodli udělat jeho menší verzi. Jen s jedním masem a dvěma houskami, ale charakteristickou omáčkou i ostatními ingrediencemi. Bohužel to nevyšlo, lidé se zjevně styděli si objednat poloviční burger, když mohli mít plnou verzi jen o pár centů dráž. V Kanadě se ovšem Macův syn tu a tam objevuje v rámci sezónních nabídek.

4. McŠpagety

Další pokus zdolat italskou kuchyni, tentokrát nabídkou tradičního maminkovského jídla - špagety s rajčatovou omáčkou a masovými koulemi. Zákazníci byli ovšem poněkud zmateni - do Meka přece chodíme na fastfood a nikoliv na domácí stravu. Jak asi mohou chutnat špagety připravené během několika minut. K tomuhle pokrmu si prostě cílovka nikdy nevytvořila dostatečnou důvěru. Z nabídky letěl během několika měsíců.

5. Arch Deluxe

Jeden z nejdražších omylů v historii značky. Stamilionová marketingová kampaň, luxusní jméno a burger zaměřený na gurmány. Speciální tajná omáčka, načančaný čtvrtlibrák a samozřejmě vyšší cena za vyšší kvalitu. Hádejte co? Za luxusní zlatý oblouček lidé prostě nehodlali platit dvakrát víc než za Big Mac. Koho zajímá tajná omáčka? Prostě mi dejte normální Royal za normální cenu. Na gurmánskou kuchyni se chodí do restaurace. Cena tohohle přešlapu byla devíticiferná.

6. McDLT

Udělej si sám burger. Ve speciálním plastovém obalu jste dostali zvlášť housku, burger, dresink, salát a samozřejmě okurku. Všechno od sebe bylo vzájemně odděleno, takže to zůstalo čerstvé a hlavně při ideální teplotě (maso bylo teplé, houska rozpečená, salát ledový). Cílem bylo dodat maximálně čerstvý burger, který si složíte jako nábytek v IKEE. Mělo to úspěch, ale kvůli nadměrné spotřebě obalů a zátěži životního prostředí byl nakonec McDonald's nucen DLT zrušit.

7. McHotDog

Tohle nám vrtá hlavou. Většina dnešních burgráren na úrovni totiž nabízí kromě hamburgerů i hot dogy. A docela úspěšně. Jde o jeden z opěrných bodů fastfoodové nabídky a do McDonald's se svým způsobem hodí. Co mohlo tenkrát za krach McHotdogů? Špatný timing nebo mizerná chuť? Divíme se, že to Zlaté obloučky nezkusí s teplým psem znovu.

8. McLean

Konec devadesátek a snaha o podbízení se fitness lobby. Tenhle burger byl z prémiového hovězího, ale aby se udržela cena na uzdě, byl napumpován výtažkem z mořské řasy. Asi si dovedete představit, jak to chutnalo. Ale bylo to zdravé! Ukázalo se, že zákazníci McDonald's chodí k přepážce spíš pro tučné hovězí a slaninu. Překvapivě.

9. Cibulové McNuggets

Kuřecí nugety jsou bestseller. Cibulové kroužky taky. Proč to nezkombinovat a nemít cibulové nugety, které jsou skladné a mají tu šťavnatou cibulovou chuť. Bude to prodejní trhák. Některé nápady ovšem fungují jen na papíře. Tenhle skončil po pár měsících zmatených zákazníků, kteří se divili, že jejich kuřecí nugety chutnají jako cibule, případně v menu marně hledali oblíbené kroužky.

10. Salátový shake

Salát, kukuřice, krutony, dressing, prostě všechno, co dělá salát salátem v klasické plastové skleničce jako na milkshake. Nemíchat, protřepat! Tak jako v bondovce, abyste dostali dokonalý salát plný chuti a ingrediencí. Lidé si ovšem připadali trochu hloupě, že si objednávají salát ve skleničce a pak jím třesou. Teoreticky se to mohlo líbit dětem, ale už jste viděli nějaké dítě, jak si dobrovolně objednává salát? Fail.

A TADY se dozvíte, proč Mecca fastfoodů leží v Ohiu.

Podobné články

Doporučujeme

Další články