fb pixel Zběsilé kojilky v bance: Veřejné krmení ročního dítěte vzbudilo touhu vídat bradavky na Facebooku – G.cz
Vyhledávání

Zběsilé kojilky v bance: Veřejné krmení ročního dítěte vzbudilo touhu vídat bradavky na Facebooku

Zdroj: Home Box Office

Takovou pozornost, jakou dokázala získat Raiffeisenbank, by ji mohla závidět kdejaká banka. Bohužel se nejedná o příliš pozitivní kontext, protože ochranka na jedné z poboček vynadala kojící matce z důvodu odhalování se. To samozřejmě spustilo facebookovou vlnu reakcí kojících matek, které se rozhodly, že budou v pondělí hromadně kojit v pobočkách banky. Otevřely tím zároveň jedno velmi zásadní téma, což je odhalování bradavek, které potřebují sociální sítě jako sůl.

Martin Miko
Martin Miko 15.4.2019, 11:20

Kojilky na sebe chtějí upoutat pozornost

Představte si, že jste kojící matka, která se svým ročním děckem čeká na obsloužení v centru Prahy na pobočce banky. Najednou vás začne vaše hladové dítě otravovat s tím, že má hlad, takže vytáhnete ňadro a nakojíte ho. V tu chvíli se za vámi přiřítí ochranka banky, která vás hlasitě upozorní na to, že porušujete řád banky a zažádá vás, abyste s tím přestala, protože banka je veřejný prostor. Samozřejmě, že kojící matka zareaguje a vše rozšíří po internetu a během dne se z této "aféry" stane celorepublikové téma, které vyvrcholí tím, že se v pondělí dopoledne dohodnou kojící matky z celé republiky na geniálním nápadu; hromadně kojit na pobočkách Raiffeisenbank.

Sama banka, kterou celá událost prý velmi mrzí, se k celé kauze postavila čelem a tvrdí, že s touto celorepublikovou událostí nemá problém a dokonce poslala zneuctěné kojilce omluvný dopis. Zásadní otázkou je, jestli na této kauze Raiffeisenbank vydělala, nebo prodělala. Mediálně získala na několik dnů obrovskou pozornost v médiích, i když v negativním kontextu. Na druhou stranu špatná reklama je přece taky reklama. Důležité je z celé situace vyjít s čistým štítem a chování jednoho člena ochranky by nemělo utvářet pohled na celou firmu.

Každopádně jsme se dostali od jednoho problému k jinému, a to jsou bradavky ve veřejném prostoru a na sociálních sítích, kde jsou cenzurované dokonce i pánské bradavky kvůli algoritmu, který fotografie a videa ihned smaže. Toto téma se řešilo už v roce 2015, když světem internetu letěla kampaň s názvem #FreeTheNipple neboli Osvoboďte bradavku. Ta argumentovala tím, že prsa jsou neutrální a nesexuální orgán a jejich zahalování je pouze společenský konzervatismus spojený s předsudky.

Každopádně manifest v podobě kojení v bance ničemu nepomůže, ale na druhou stranu díky medializaci jsme si připomněli, že kojení je normální, a že prsa neslouží pouze ke zvyšování počtu sledujících na Instagramu, ale i k tak důležitám věcem jako je krmení hladových dětí. Pray for kozy.

A zde vás překvapí španělská základní škola, která se rozhodla zakázat některé oblíbené pohádky.

Podobné články

Doporučujeme

Další články