fb pixel Nový projekt Ambasador investorů je na straně spotřebitelů – G.cz
Vyhledávání

Nový projekt Ambasador investorů je na straně spotřebitelů

Podle účastníků konference Spotřebitelského fóra je řešením ochrany retailových účastníků finančního trhu spíše kultivace trhu a finanční vzdělávání než populistická regulatorní opatření. „Regulace není ideálním nástrojem ochrany spotřebitele, tím je finanční vzdělávání,“ upozornil Tomáš Nidetzký, viceguvernér ČNB, a doplnil: „ČNB se nevěnuje soukromoprávním sporům. Role regulátora v tomto smyslu je ta, že na základě stížnosti klientů může zahájit dohledovou činnost nad určitou oblastí.“

Redaktor
Redaktor 5.2.2019, 11:32

V rámci konference představil zástupcům ČNB, Ministerstva financí a odborné veřejnosti Viktor Vodička, ředitel Sdružení českých spotřebitelů, projekt Ambasadora investorů. Ve finanční oblasti totiž roste poptávka po ochraně zájmů spotřebitelů už nejen v oblasti zadlužování, ale naopak i při investování a tradingu.

„S rozvojem nových technologií a nejrůznějších platforem dnes může např. s cennými papíry, ale i dalšími produkty, obchodovat prostřednictvím internetu kdokoli z nás,“ řekl jako Ambasador investorů Viktor Vodička „S tím ale rovněž rostou i rizika jak při samotném investování, tak i při využívání služeb, které investorům poskytují brokeři. Naším cílem je vedle osvěty i pomoc klientům, aby mohli ve sporech s obchodníky dosáhnout smírného řešení, aniž by muselo dojít na právní, respektive soudní cestu při řešení jednotlivých sporů,“ vysvětlil Viktor Vodička. Podle informací Amabasadora investorů je dnes do tohoto unikátního projektu zapojeno už sedm brokerských společností.

Viceguvernér Nidetzký apeloval na firmy ve finančním sektoru, aby klientům předkládaly k jejich rozhodování srozumitelné a korektní informace. Posilování transparentnosti při informování spotřebitelů totiž v praxi často nejde ruku v ruce s větší srozumitelností, na které záleží zdaleka nejvíc. „Spíše než finanční negramotnost bych problém označil za ‚finanční bezradnost‘,“ popsal Tomáš Nidetzký situaci, kdy firmy svým klientům neulehčují rozhodování poskytováním složitých smluvních dokumentů a obchodních podmínek.

Podobné články

Doporučujeme

Další články