fb pixel Čeští mileniálové už méně důvěřují kryptoměnám – G.cz
Vyhledávání

Čeští mileniálové už méně důvěřují kryptoměnám

Po roce zopakovaný průzkum české populace ve věku od 18 do 38 let, tzv. mileniálů, ukázal, že meziročně výrazně poklesl zájem o investice do kryptoměn. Zatímco vloni kupovalo kryptoměny 16 % z mladé populace, která investuje, letos tak odpovědělo jen 9 % respondentů. Rovněž tak opadá zájem o budoucí investici do kryptoměn – zvažuje ji necelých 8 % respondentů, přičemž na jaře 2018 tento záměr mělo přes 11 % mladých. Vyplývá to z průzkumu agentury Ipsos pro brokerskou společnost xPartners, který byl realizován koncem února tohoto roku na reprezentativním vzorku mladé populace.

Redaktor
Redaktor 11.3.2019, 13:27

Investice do kryptoměn ze strany mileniálů opadají

Aktuální průzkum potvrdil, že se mileniálové k investování obecně staví pozitivně: 62 % část svých prostředků investuje. Nejčastěji umísťují své finance do investičních fondů (36 %), do vzdělání (31 %) a nemovitostí (22 %). Oproti loňsku si první místo vyměnily investiční fondy (růst zájmu o 5 procentních bodů) se vzděláním (pokles zájmu o 7 procentních bodů). Ovšem do budoucna nejvíce mileniálů stabilně zvažuje jako investici nákup nemovitosti (47 %), stejně tak se příliš nezměnil podíl mladých, kteří ani v budoucnosti investovat nechtějí a kterých je zhruba pětina.

„Čeští mileniálové potvrdili v otázce kryptoměn výsledky, které máme i z dalších zemí,“ komentovala výsledky Olívia Lacenová, hlavní analytička xPartners. „Vysoké výkyvy v hodnotě bitcoinu a hlubší pokles jeho ceny na podzim se zjevně odrazily v důvěře v tuto formu investice. Naopak, aktuálně táhnou více akcie, investiční fondy a různé alternativní formy investování.“

„Aktuální situace na trhu s nemovitostmi je pro lidi se zájmem investovat lákavá. Z jiných výzkumů víme, že čtvrtina lidí, kteří plánují kupovat nemovitost, ji chtějí kupovat právě za investičními účely. Největší zájem je o malé byty nebo garsonky v novostavbách,“ doplňuje výstupy Jan Polák, account director ze společnosti Ipsos.

O výzkumu:

Výzkum byl realizován v únoru 2019 na reprezentativním vzorku internetové populace ČR ve věku 18-38 let. Celkem se ho zúčastnilo 300 respondentů. Výzkum byl realizován pomocí Ipsos online panelu Populace.cz.

O Ipsos:

Ipsos je výzkumnou technologickou a konzultační společností. Spolupracuje s pobočkami sítě Ipsos v 89 zemích. Z Prahy řídí projekty po celém světě, sídlí zde Ipsos Mystery Shopping Global Support Centre a vedení Ipsos Central Europe Cluster (ČR, SR, Maďarsko, Rakousko). Ipsos disponuje moderním technickým zázemím pro sběr a zpracování dat a využívá know-how divizí specializovaných na výzkumy značky a komunikace, mapování trhu a segmentaci, zákaznickou zkušenost a kvalitativní výzkum. Ipsos je členem organizací ESOMAR, MSPA, SIMAR a řídí se jejich etickými principy a metodickými pravidly. Dlouhodobě se věnuje tématům CSR a udržitelného rozvoje. Více na www.ipsos.cz

Podobné články

Doporučujeme

Další články