fb pixel 8 nejkrásnějších aut s výklopnými světly – G.cz
Vyhledávání

8 nejkrásnějších aut s výklopnými světly

Designové skvosty – mrkačky, které byly kdysi snem každého malého kluka. Vybrali jsme ty, které jsou podle nás nejpovedenější...

   

 1. Toyota 2000GT

toyota2000gt1 www.car137.com Japonská automobilka ji vyráběla ve spolupráci s Yamahou a šlo o vůbec první japonské superauto. Vyrobilo se ho jen 351 kusů, které se dnes prodávají na aukcích za miliony. Elegantní kupé mělo dvoulitrový řadový šestiválec s třemi dvoukomorovými karburátory, několik kusů bylo postaveno s motorem 2,3. Auto můžete znát z bondovky Žiješ jenom dvakrát, kde vystupovalo jako kabriolet. Herec Sean Connery se totiž do normální verze nevešel... fga http://carspics-db.com    

2. Porsche 928

Porsche_928_animated_headlights Foto: Peter.shaman Všichni jsou posedlí modelem 911, ale Porsche stavělo také veleúspěšné řady kupátek s motorem vpředu. 928 je z designového hlediska nejzajímavější, má dokonale uhlazené tvary zádi a velmi zajímavá světla, se kterými po vyklopení působí jako vyplašená žába. Vyrábělo se v letech 1977 až 1995 a poháněl ho vidlicový osmiválec s objemem 4,5 až 5,4 litru. 9287 Foto: Porsche    

3. Matra Murena

mat carjoy.nl Pravděpodobně jste o ní nikdy neslyšeli, přitom je to pekelně krásné a zajímavé auto. Stavěla ho strojařsko-letecko-zbrojní firma Matra ve spolupráci s francouzskými automobilkami, od kterých brala díly – Talbot, Peugeot, Renault, Citroën... Jejich komponenty jsou navěšené na trubkovém rámu s motorem uprostřed. Za zmínku také stojí, že dovnitř se vešli tři lidé – hezky vedle sebe jako slepičky na hřadu. murena www.classicandperformancecar.com    

4. Opel GT

nwe netcarshow.com I jedna z nejkonzervativnějších automobilek světa se uměla pěkně odvázat – tohle je její stylovka z přelomu šedesátých a sedmdesátých let se světly, která se otáčela v podélném směru. Což je extrémně atypické řešení. Fešácký vzhled bohužel nebyl podpořen výkonem – základní verze měla čtyřválec s objemem 1,1 litru a mrzkými šedesáti koni, výkonnější varianta ze svého motoru 1,9 vymáčkla pouhých 90 koní. asfaa netcarshow.com    

5. Ferrari 355

fff supercars.net Podle nás nejkrásnější Ferrari modernější doby a ikona z plakátů v chlapeckých ložnicích. Vyrábělo se od půlky do konce devadesátých let a uprostřed mělo osmiválec s objemem 3,5 litru a 381 koni. Umělo uhánět téměř třístovkou. A proč tu není místo 355 ikonická F40? Najděte si, jak vypadá s vyklopenými světly. Z jinak nádherného auta se během mžiku stane pěkný ekl. fer2 seriouswheels.com    

6. Lancia Stratos

stra wheelsage.org A opět Itálie – tohle je vlastně vůbec první superauto podle moderních měřítek. Karoserii navrhl Marcello Gandini, největší slávu pak Stratos zaznamenal v rallye. Vyrobeno ho bylo jen 492 kusů, za které se dnes v aukcích platí pomalu zlatem. Můžete si však nechat postavit velmi povedenou repliku podle původních plánů s motorem od Alfy Romeo. hf www.sportscardigest.com    

7. Mazda RX-7 FD

b Foto: Mazda media Třetí generace Mazdy RX-7 byla taková nádhera, že vydržela ve výrobě dlouhých jedenáct let. Ve svém kulatém čumáku měla wankelův rotační motor s objemem 1,3 litru a dvěma turby Hitachi. Ten měl ve vrcholné formě 280 koní, Mazda proto mohla směle konkurovat soudobým sporťákům zvučnějších jmen. Nesmrtelnou slávu jí přineslo účinkování v prvním dílu série Rychle a zběsile. a Foto: Mazda Media    

8. Tatra MTX V8

tat http://www.tatra-club.com Mistrovské dílo československého automobilového designéra Václava Krále. Byl to sporťák stavěný firmou Metalex, poháněný osmiválcem Tatra s objemem čtyř litrů – ten měl výkon 218, resp. 306 koní díky přímému vstřikování. Ví se o pouhých čtyřech postavených kusech, jeden najdete v automuzeu v Lánech. mtx http://www.tatra-club.com    

Bonus: Co se stalo s výklopnými světly?

Mají spoustu výhod. Pokud nejsou třeba a jsou zasunutá, nezvyšují aerodynamický odpor a jsou chráněna před poškozením kameny odletujícími ze silnice. Ránu do vazu jim dala dvě bezpečnostní nařízení - nejprve o minimální výšce světel a pak v roce 2004 ohledně deformovatelnosti čumáků aut kvůli bezpečnosti chodců.    
TÉMATA

Podobné články

Doporučujeme

Další články