fb pixel 5 letních výšlapů okolo Špindlu – G.cz
Vyhledávání

5 letních výšlapů okolo Špindlu

Máme už po krk těch keců o českém Aspenu! Možná v zimě, kdy se sem jezdí vystavovat české „celebrity”, ale v létě je tu překrásně! Kam se vydat na výlet?

Tomáš Marný
Tomáš Marný 6.8.2014, 13:00

1. Moravská bouda

Moravská_bouda,_chata_Vatra_a_chata_Spindler wikipedia.org

Túra k Moravské boudě je taková na rozehřátí. Není moc dlouhá a navíc je prakticky celá z kopce. Tedy za předpokladu, že ve Špindlu sednete na autobus a necháte se vyvézt nahoru ke Špindlerově boudě. Nebojte, my to nikomu nepovíme. Odsud se vydejte po česko-polské hranici směrem na Petrovu boudu po červené značce. Těsně před Petrovkou ale odbočte doleva k Moravské boudě na zelenou. Značku! Tu tekutou zelenou si dejte přímo na Moravské a přidejte k tomu i něco k jídlu, naprosto famózně tu vaří! Kdyby náhodou bylo zavřeno, jen pár desítek metrů vedle stojí chata Vatra, která funguje jako záloha. Patří totiž stejnému majiteli. Po dlabanci se pak vydejte od Moravské boudy dolů do údolí po žluté značce. Do Špindlu to máte necelé tři kilometry…

Snímek obrazovky 2014-08-05 v 19.03.27 mapy.cz

Celkové délka: 7 km Obtížnost: lehká

2. Dřevařská cesta

bilelabe.cz bilelabe.cz

Opět se vyvezte nahoru ke Špindlerově boudě. Pokochojte se výhledem a po žluté se pomalu začněte spouštět zpět do údolí. Budete stále klesat, případně půjdete po vrstevnici, až po chvíli dorazíte k údolí Bílého Labe. Tady se můžete občerstvit v místní restauraci. Mají tu vynikající klobásy z domácí udírny! I dále pokračujte po žluté značce po tzv. Dřevařské cestě, která vede po vrstevnici nad Špindlem. No, a jste v cíli.

Snímek obrazovky 2014-08-05 v 20.05.27 mapy.cz

Celková délka: 8 km Obtížnost: lehká

3. Pramen Labe

Elbe_Spring_in_Karkonosze_from_N_174 wikipedia.org

Tentokráte se na hřeben vyvezte lanovkou. Jmenovitě tou na Medvědín. Pravda, poté, co celý Špindl koupili Slováci z Tater, cenu za lanovku natáhli až do nebeských výšin, ale pořád lepší, než se škrábat nahoru po sjezdovce. Z Medvědína se vydejte po červené značce směrem na Vrbatovu boudu. Pod mohylou Hanče a Vrbaty se ale vydejte po žluté a po udržované cestě k pramenu Labe. Tam se napijte, občerstvěte, udělejte pár selfies a po červené se vydejte k Labské boudě. Tady si dejte něco v bufáči, vaří tu výtečně! Z Labské boudy zpět do Špindlu to pak máte po modré značce a to dost obtížným terénem. Tedy alespoň zpočátku. Pozitivní je, že celou cestu už půjdete s kopce…

Snímek obrazovky 2014-08-05 v 19.13.49 mapy.cz

Celková délka: 15 km Obtížnost: normální

4. Sněžné jámy

Śnieżne_kotły_03 wikipedia.org

Pro změnu se zase vydejte autobusem na Špindlerovku, však se toho nachodíte ještě až až. Odtud jděte po červené přes Petrovu boudu, Dívčí kameny, Velký Šišák až ke Sněžným jámám. Pak pokračujte po žluté značce k Labské boudě a opět dolů do Špindlu po modré. Celou cestu po červené se vám budou nabízet neskutečné výhledy na Česko i na Polsko, ale pozor, je to hřebenová túra, takže dobrá fyzička je podmínkou!

Snímek obrazovky 2014-08-05 v 19.21.45 mapy.cz

Celková délka: 17 km Obtížnost: středně těžká

5. Sněžka

Śnieżka_z_zachodu wikipedia.org

To nejlepší na konec! Vydejte se ze Špindlu směr Svatý Petr a pak dále po žluté a červené až na Luční boudu. A pozor, první část tohoto úseku je neustále do kopce, někdy i velmi příkrého. Co naplat, že se můžete cestou kochat výhledy na údolí Svatého Petra, když nebudete moci popadnout dech… Od Luční boudy si chvilku odfrknete, a to na krásných dřevěných lávkách přes místní jezírka a rašeliniště. Ale to je jen ticho před bouří. Od polského Slaskiho domu na úpatí Sněžky to máte nahoru pěkný krpál kamzičím stylem! Nahoře jste ale odměněni pocitem zdolání nejvyšší české hory a také širokým a dalekým výhledem. Dejte si tu v restauraci na polské straně vrcholu pivo s malinovým sirupem, pošlete z české Poštovny pohled domů a hurá dolů. Tentokráte po silnici, protože ona kamzičí stezka je jednosměrná. U Slaskiho domu pokračujte dále nikoli opět na Luční boudu, ale po červené po hřebenu. Na rozcestí Roviny pod Sněžkou se dejte doleva po žluté k Luční boudě, kam je to necelý kilometr. Tady si dejte zasloužený gáblík. A nezapoměňte na vyhlášené borůvkové koláče! Poslední úsek cesty zpátky do Špindlerova Mlýnu je už z kopce. Jděte tentokrát po modré značce podél Bílého Labe.