fb pixel Zeman aneb cesta tam a zase zpátky: Prezidentovo putování regiony nás stálo 20 milionů – G.cz
Vyhledávání

Zeman aneb cesta tam a zase zpátky: Prezidentovo putování regiony nás stálo 20 milionů

Zdroj: profimedia.cz

Prezident Miloš Zeman vede v podstatě celé své volební období kontaktní kampaň s lidmi takřka ve všech městech naší republiky. Občas uspořádá besedu na základní škole a jindy zas zavítá do některé z českých fabrik, třeba na výrobu porcelánu. Možností, kam se vydat na návštěvu, je takřka neomezené množství. Kraje za prezidentovy výjezdy zaplatily téměř 20 milionů korun. Internetový server Lidovky.cz detailně zmapoval, kde všude Zeman byl a kolik to stálo peněz. Připomínáme, že do prezidentských voleb zbývá zhruba 3 a půl měsíce.

Martin Miko
Martin Miko 26.9.2017, 12:03

Volič je kámoš, né žrádlo

Každý úspěšný politik ví, že kontaktní kampaň je v podstatě ten nejlepší způsob, jak si zlepšit předvolební karmu. Politik musí lidem ukázat, že je taky jenom člověk s problémy a starostmi jako každý z nás. Miloš Zeman cílí na obyčejné lidi, proto je pravděpodobnější, že ho potkáte spíše v kolbence než na vysoké škole. Na rozdíl od většiny politiků má navíc skvělé řečnické schopnosti a ačkoliv se zdá, že často vypráví senilní nesmysly, tak věřte, že při jeho vytížení a intenzitě všelijakých schůzek, meetingů, besed a rozhovorů byste občas taky mleli nesmysly.

Obdivuhodná, až zarážející jsou především čísla všech výjezdů, které prezident absolvoval. Celkem stihl absolvovat 52 výprav do krajů, 116 návštěv podniků a firem a 227 besed s občany, jak uvádí server Lidovky.cz. O tom, že tato taktika funguje, by své mohl vyprávět i předseda hnutí ANO Andrej Babiš, jehož Facebook vám napoví, že celé léto strávil na všemožných městských slavnostech, festivalech a dalších akcích. Do toho jako bonus ještě „napsal“ knihu s názvem O čem sním, když náhodou spím. A navíc se stihl oženit na Čapím hnízdě, což se rozhodně také bere jako pozitivní PR. Babišův marketingový tým totiž moc dobře ví, že ačkoliv Babiš dělá mnoho chyb a často je kolem něj negativní aura, tak se vždy vyplatí zakrýt ji pozitivním skutkem v jakékoliv podobě. Korupční skandál zakryjí charitou, korunové dluhopisy fotografií s koněm, Čapí hnízdo zas svatbou a Šumana pro změnu fotografií s Jágrem. Je to prosté a přitom geniální.

Babiš a Zeman však nejsou jediní, kdo navštěvuje kraje a festivaly. Aktivitu nelze odepřít i mladému politikovi za TOP 09 Dominiku Ferimu, který se přes 2 roky snaží o osvětu politiky mezi mladými za pomoci přednášek a besed po celé republice. Nově se o tuto taktiku pokouší i současný volební lídr ČSSD Lubomír Zaorálek, který navštěvuje hudební festivaly a jezdí v pruhovaném triku na vodu s Mladými sociálními demokraty. Podobně se snaží lidem přiblížit i předseda SPD Tomio Okamura. Ten pro změnu objíždí všemožná sportovní utkání, městské poutě a pivní slavnosti.

Zlaté časy Zemáku jsou nenávratně pryč

Zpátky k Zemanovi. Pan prezident má totiž kontaktní kampaň ozkoušenou už z roku 1998, kdy se mu poprvé podařilo porazit ODS v parlamentních volbách. Tehdy ČSSD získala nejvíc hlasů v historii České republiky, konkrétně šlo o počet skoro 2 milionů hlasů. V kampani tehdy figuroval legendární autobus Zemák, ve kterém se kromě Miloše Zemana svezli i politici jako Stanislav Gross nebo Petra Buzková. Tehdy prý během tří měsíců navštívili zhruba 500 obcí v České republice. S nápadem volebního autobusu Zemáku tehdy přišel český lobbista Miroslav Šlouf. Jednalo se o Karosu z konce 80. let, která ČSSD tehdy pomohla vyhrát volby a Milošovi Zemanovi stát se premiérem. V roce 1996 díky Zemáku obdržela ČSSD ve volbách 26 % a v roce 1998 v předčasných volbách dokonce rovných 32 %. Na střeše Zemáku pak stál nápis „Šťastný let, Václave!“, který odkazoval na Václava Klause, který v té době létal vrtulníkem. O Zemáku z různých zdrojů panují historky, že členové posádky v něm hojně popíjeli alkohol, o čemž nikdo nepochybuje. Celkový úspěch v celkovém měřítku změnil na pohled a strategii voleb v Čechách.

Současné prezidentské období v podstatě posloužilo jako jedna velká kontaktní kampaň. Ve srovnání s 90. lety se však rozmělnilo do období 4 a půl let, nikoliv do 3 měsíců jako ve slavných dobách Zemáku.

A zde je konec tuzemáku v Čechách.

Podobné články

Doporučujeme

Další články