Volkswagen Tiguan: Do města i do nepohody

Když v roce 2007 chystali ve Wolfsburgu nové SUV, zkřížili tygra a leguána a Tiguan, který smetl veškerou konkurenci, byl na světě. Po devíti letech sága pokračuje druhou generací.

Nikdy nezapomenu na vyplesklý výraz rakouského důchodce na benzínce v Zell am See, když jsem tam v prosinci 2007 tankoval čerstvého Tiguana. Pořád chodil okolo, oči navrch hlavy a halekal na svou manželku: „Das ist der neue Tiguan!“ Měl pravdu ten pán, tohle auto budilo všude rozruch. Řekli byste si tedy, že druhá generace už takovou pozornost nevzbudí, ale kdepak!

Týden za volantem Tiguanu byl týdnem koupání se v obdivných a závistivých pohledech. Ano, novinka řádně vyrostla a méně zkušené oko ji může klidně zaměnit s větším Touaregem, ale hlavně vypadá neskutečně elegantně a majestátně. Hodně dělají příplatková LED světla s charakteristickými linkami denního svícení, suverénní postoj umocňuje designový paket R-line a zapomenout nemůžeme ani na brutální dvacetipalcová kola. Sečteno a podtrženo, designéři Volkswagenu ze sebe dostali to nejlepší.

Uvnitř na vás pak čeká navýsost komfortní atmosféra, dostatek prostoru, a protože jsme testovali jednu z top verzí, tak i řada vychytávek. Jmenujme třeba plně digitální přístrojový štít, svižný multimediální systém se skvělými reproduktory Dynaudio, ale také detaily, které využijete za jízdy, jako je volič jízdních režimů na silnici, do terénu či do mokra, nebo tlačítko pro nastavení silničního režimu tak, aby vám auto vyhovovalo úplně bez výhrad.

Pod kapotou jsme měli stodevadesátikoňový dvoulitrový nafťák, který byl pocitově trochu línější, ale jakmile se člověk naučí dávkovat výkon pomocí plynového pedálu tak, aby se to líbilo sedmistupňovému automatu, jezdí Tiguan jako střela. A to i v zatáčkách, protože na těch obrovských dvacítkách ho prostě a jednoduše neutrhnete...

A TADY se podívejte na 6 úrovní samořiditelných vozů.


Komentáře