1. "Pejskaři"
dailyedge.ie
Otec venčící dítě. Nechá ho dělat, co si zamane. Sám je přisátý na telefonu a kecá minimálně deset minut se svými kolegy/kámoši. Dítěti zásadně nikdy nic nekupuje, ani v případě pořádného hysterického záchvatečku. Do krámu ho bral přeci jen proto, aby ho zabavil a měl chvíli pro sebe. Pejskař má i ženský ekvivalent, ke kterému se brzy dostaneme.
2. "Hledači ztraceného času"
fayobserver.com
Lidé, kteří se výhradně baví bezcílným procházením nákupních pasáží, hledajíce "neobvyklou" zábavu, vtipné blbosti a kraviny, u kterých dokáží strávit několik dlouhých minut. Zásadně nic nekupují, zato jejich ruce jsou všude. Hledači ztraceného času jsou často považováni za zloděje, ale jsou naopak neškodní, potřebují jen jednoduchou zábavu. Foťáky se jim samou námahou pálí v dlaních.
3. "Buzeranti"
blog.iheartmyshoes.com
Buzerant nahlas komentuje vše, co se mu nelíbí, aby přihlížející prodavačky nic z toho nepřeslechly. Vše je dle něj vyrobeno v Číně a to se rovná pokálenému smrdutému šuntu. K smrti miluje reklamace. Má v merku celý obchodní zákoník. I když nenakupuje, rád vyjebe s personálem. Na výrobku není česká popiska a návod? No, to neexistuje!
4. "Teenageři"
fayobserver.com
Hovádka vypuštěná ze svých vzdělávacích ústavů. Nudní jedinci, že je nenapadne lepší způsob trávení volného času než se poflakovat po krámech. Úzce příbuzní s hledači ztraceného času, ale u nich je ještě šance, že z toho vyrostou.
5. "Krkavčí matky"
blogspot.com
Ženy tlachající u kafe se zástupy svých nejlepších kamarádek, zatímco jejich děti se bezcílně a osaměle plouží po hračkářství. Dětský koutek platit nechtějí, neměly by na kafčo ze Stabucks nebo Costa Coffee. Hračky už těm malým zoufalcům, kteří se dobrou hodinu šourali tam a zpátky po celém obchodě, nekupují. Jsou příbuzné pejskařů, kteří ovšem svůj očividný nezájem o děcko aspoň nedávají natolik okatě najevo.
6. "Zbyteční lidé"
fanpop.com
Ti, kteří svými brutálně prostoduchými dotazy nutí všechny kolem sebe vzdát se myšlenky na budoucnost lidstva. "Co dělá ten Medvídek vypravěč? A to jede na baterky?" - "Pašuje kokain, madam. A sílu mu dává láska bližních."
7. "Světoběžníci"
shopinparis.wordpress.com
Vše, co vidí vystavené v pasážích nákupáků viděl/a už před rokem při návštěvě New Yorku, Paříže, Tokia. Buď je to na ně moc předražené a litují, že výhodněji nenakoupili v zahraničí, nebo je to natolik levné, že je to nejspíš "fejk".
8. "Shopaholici"
tumblr.com
Nepotřebují mnoho podnětů. Nakupují zuřivě a s nezměrným nadšením vše, co jim přijde do cesty. Zachránci všech prodavaček. Poznají se podle skelného lesku v očích, který se podobá opilosti či požití lehkých drog. Za všech okolností jsou šťastní, dost upovídaní a mají dobrou náladu. Nákupní centra jsou totiž místa, které naprosto zbožňují.
9. "Antisociálové"
artofcare.ru
V uvozovkách. Nejsou to žádní magoři, pouze nenávidí davy a nakupování samotné. Nákupní pasáže jsou pro ně jeden velký pohyblivý dav šílenců. Občas se ale musí z nutnosti do těchto míst vypravit a trpět. Když nakupují, všechno chtějí mít rychle za sebou, jsou nervózní a nepříjemní - nemohou se dočkat, až odtamtud konečně vypadnou.
10. "Výletkáři"
www.mommyish.com
Za ně můžeme považovat celé rodinné uskupení. V nákupních centrech je většinou potkáte o víkendech či prázdninách. Berou s sebou své děti, které nadšeně kvílí nad vším, co vidí. Rodiče také, ovšem už trochu tišeji a s umírněností. První se ztrácejí děti. Všichni tápají v orientaci, rodiče na poslední chvíli tahají trpící potomky na toalety, které hledali dobrou půl hodinu (a nepočítáme čas, kdy se hledali všichni navzájem). Dají si jeden slavnostní oběd v KFC či McDonalds, nakoupí nezbytné suroviny do domácnosti, pár blbostí pro děti a pak tradá domů, zase na viděnou za měsíc.
11. "Typaři"
whyweprotest.net
Slušnější označení pro zloděje. Namátkově v obchodě hledají cokoliv, co lze strčit do tašky a bezpečně odnést přes brány. Většinou jsou oděni v teplákovce (ať už je sebevětší zima, v ní se lépe utíká) a jejich vzhled lze označit za zanedbaný. Jsou úhlavním nepřítelem každé prodavačky. Ty lepší při akci nikdy nevidíte.
12. "Ztracené Karkulky"
theweek.com
Nešťastníci, kteří se ztraceně potulují po obchodech, neschopni najít to, co potřebují. Jsou většinou vyššího věku a k jejich smůle to, co nutně potřebují, v daném krámě prostě není. Snaží se najít východisko, ovšem jestli někdy zvítězí nad řvoucím obrovským a šíleným nákupákem, kdo ví...
13. "Kartářky"
lifehacker.com
Společenství doposud výhradně ženské. Jen málokterý muž měl tu trpělivost vlastnit množství členských a klubových karet do všech možných obchodů. Muži i ženy kartářky nakupují se stejnou zuřivostí jako shopaholici, ovšem si dokáží počíhat na akční slevy - mají přeci klubovou kartu! Členství si registrují i v případě, že jsou v obchodě poprvé a není jisté, zda v něm někdy znovu nakoupí. Přeci se to jednou v budoucnu bude hodit!
14. "Turisté"
news.gtp.gr
Vzdálení příbuzní výletkářů, doslova z ciziny. Všechno, co vidí, je pro ně nové, kupují namátkově, většinou největší kravinu, kterou jsou pro danou chvíli okouzleni. Foťáky se jim taktéž samou námahou pálí v dlaních, stejně jako u hledačů ztraceného času. Posléze doma nakoupených kravin tak trochu provinile litují a snaží se zapomenout na jejich existenci.
A
TADY máte 6 důvodů, proč milovat vietnamské večerky.