fb pixel Stane se autem roku Subaru Levorg: japonský kombík ušitý na míru Evropě? – G.cz
Vyhledávání

Stane se autem roku Subaru Levorg: japonský kombík ušitý na míru Evropě?

Rallyová ikona WRX STi konečně dostala praktičtějšího kombíkového sourozence. Pokud sháníte spolehlivou čtyřkolku s velkým kufrem a pořádnou porcí stylu, právě jste ji našli. A navíc je s ní ve městě i na okreskách zábava jak se sporťákem.

Václav Rybář
Václav Rybář 22.1.2016, 16:35

Hned po první mezinárodní prezentaci tohohle auta, které je vlastně nástupcem Legacy (odtud i jméno LEgacy eVOlution touRinG), se novináři jen předbíhali v pění chvály, takže není vůbec překvapením, že se Levorg probojoval do finále ankety Auto roku, kde pro něj můžete hlasovat i vy v kategorii nižší střední třída. A proč si to tenhle Japonec zaslouží? Protože konečně vyslyšel volání Evropy po stylovém a skvěle naladěném kombíku. Jistě, na českém trhu si od Subaru můžete koupit Outback, což je vlastně opancéřovaná varianta Legacy (tak jako je Scout opancéřovanou variantou standardní oktávky). Poslední generace Legacy se u nás neprodávala, ale teď onu díru na trhu vyplňuje právě Levorg. Je trochu kratší než zmíněný model, ale prostoru a výbavy nabídne zhruba stejně.

A co se na něm české novinářské tlupě vlastně líbí? Tady máte sedm důvodů, proč Levorga i navzdory vyšší pořizovací ceně (holt se vozí z Japonska a platí se za něj clo a daň) zahrnout do výběru, až zas budete mít peníze a chuť na rodinný vůz:

1. Nejlepší čtyřkolka

Symmetrical AWD je nápis, který už od dob Colina McRae něco znamená. Subaru a jeho čtyřkolky jsou pojem, který oceníte pokaždé, když nasněží nebo jste nuceni protáhnout svého miláčka polňačkou pár minut poté, co mohutně zapršelo. Jistě, Outback je na blbnutí v terénu lépe vybaven díky vyšší světlé výšce, ale Levorg se horší přilnavosti rozhodně nelekne. A u Čechů, kteří na pohon 4x4 přísahají víc než národy, které by ho opravdu měly kde využít (třeba na, ehm, opravdových horách), bude určitě volba pohonu všech kol slavit úspěch.

2. Euromotor

Levorg nabízí jen jeden jediný motor. Po zkušenostech s japonskými jednotkami byste se mohli bát, že to bude obří 2,5 litrový žrout, ale ve skutečnosti je to moderní a odlehčená šestnáctistovka. Samozřejmě benzínová. Kultivovaná, zcela jistě méně náročná na údržbu a po městě disponující dostatečnou dynamikou, ostatně 170 koní a 250 N.m je "tak akorát". A co spotřeba? Tady mají ještě Japonci co dohánět, ale berte na vědomí, že máte čtyřkolku v automatu. Možná si vezme pár deci navíc, ale zas nabídne zábavu/jistotu v jakýchkoliv pověrtnostních podmínkách.

3. Prostor a pohodlí

Bez deseti čísel má Levorg na délku 4,7 metru. To znamená dost prostoru pro posádku i kufry, jmenovitě tedy 522 litrů. Subaru se tedy nepouští do přetahování o litry se Superbem, ostatně pohon všech kol vždycky trochu místa ubere, ale potěší modernizovaným interiérem a kvalitními materiály. Pokud jste naposledy seděli třeba v minulém Outbacku, doporučujeme do Levorgu nakouknout. Budete překvapení, jak moc se Asie pochlapila. To ostatně platí nejen o Subaru. Co se týče interiéru, dohnala Asie Evropu víc než dostatečně.

4. Podvozek

Srdce a mozek celého auta. A taky důvod, proč jsou motorističtí novináři z Levorga tak moc paf. Podvozkově totiž vychází z WRX, což znamená, že je extrémně tuhý, ale přitom pohodlný. Podobně jistě si s nerovnostmi v přímce či v zatáčkách poradí jen příplatkové podvozky luxusních limuzín. Subaru se nějakou alchymií povedlo postavit auto, které vyžehlí české silnice a přitom dokáže být zábavné. Způsob, jakým můžete Levorga metnout do zatáčky je neuvěřitelný. Nevytrestá vás za řidičské chyby a utáhne oblouk i v případě přepáleného nájezdu do šikany. Pobaví, ale zároveň vás pohlídá. K rodinnému autu si většinou kupujete něco pro radost, v tomhle případě ale nemusíte. Levorg nemá žádný odznáček RS, protože ho nepotřebuje. Nehraje si na sporťák, není zbytečně tvrdý. Je to rodinné auto, které postavila automobilka se zkušenostmi ze závodů. A je to poznat.

5. Převodovka

CVT alias bezestupňová převodovka. S tímhle automatem nemáte šanci rozeznat jednotlivé stupně. Prostě zařadíte déčko a vůz se rozjede. Šlápnete na to a vůz se rozjede rychleji. Oproti dřívějším generacím je CVT podstatně pohotovější. Nemůže se sice srovnávat postřehem s dvouspojkami, ale vynahrazuje to naprosto plynulým chodem, což je u rodinného vozu tak nějak vhodnější. Při jízdě s CVT prostě na řazení úplně zapomenete.

6. Design

Líbí se vám WRX STi, ale nemáte na něj peníze, nebo nejste ochotni živit jeho třísetkoňový chřtán? Levorg je v zásadě WRX v kombíku, s úspornějším motorem a podobně skvělým podvozkem. A jakmile se v něm svezete, pochopíte, že koně nejsou všechno. Na parkovišti navíc Levorga nikdy nepřehlédnete. V záplavě škodovek bude vždycky vyčnívat tím správným směrem.

7. Sportovní geny

Už jsme o tom mluvili, ale opakování je matkou moudrosti. Důvodem oblíbenosti Subaru je její sportovní DNA. Automobilka slaví úspěchy v rally, ale i na okruzích. A genetiku sportovních speciálů a ostřejších modelů se snaží implementovat i do rodinných vozů. Proto je Levorg tak trochu vlkem v rouše beránčím. A když to roucho odhodí, začnou se dít věci. Uvidíme sami, až se Levorg objeví na startovním roštu britského mistrovství cestovních vozů (BTCC).

Pokud chcete hlasovat v anketě roku, můžete ZDE.

Podobné články

Doporučujeme

Další články