15 totemů konzumní společnosti postavených na Číňanech

Francouzský fotograf Alain Delorme ve své digitálně zmanipulované fotoséfii nazvané Totemy představuje současnou Čínu jakožto symbol spotřeby, prezentovaný neuvěřitelnými náklady všech možných i nemožných komodit, které jsou Číňané schopni ubalancovat na svých polorozpadlých povozech. Pomohl si Photoshopem.

Každodenní život v barevné Šanghaji je plný nejen lidí, ale i věcí. Ty jsou novými totemy konzumní společnosti - novými pohanskými modlami ve zdejší Mekce tržního hospodářství.

Na svých kárkách je tu životem tlačí muži i ženy. Jejich bizarní megalomanské náklady jasně naznačují, že není čas jít víckrát. Že čas jsou peníze, a o ty tady jde až v první řadě. Číňané, kteří do hlavního města přišli většinou z venkova, vypadají, jako když za sebou vláčí veškerý svůj majetek.Ten je přitom nejspíš ještě mnohem nuznější. Množství zboží i barvy okolí ale Alain Delorme naddimenzoval pomocí Photoshopu.

Čína má našlápnuto k tomu, stát se ekonomickou supervelmocí, a to i přesto, že se tempo růstu čínské ekonomiky v posledních letech mírně zpomalilo. Ale obyčejní lidé si tu často nakládají víc, než unesou. Všichni pak (a to zdaleka nejen v Číně) slouží věcem, které je pohlcují. Doslova. A nad nimi se tyčí do výšky a rostou stále nové a nové mrakodrapy. Další z totemů velkoměsta, které roste do nebe. Na bedrech svých obyvatel.

1. Křesílek není nikdy dost

2. Modlitba za vodu

3. Pojízdná zahrada

4. Přepravka je přece od slova přepravit...

5. Nebuď trubka a pojď mi pomoct!

6. Molitanový maniak

7. Sběrné suroviny jsou za třetím mrakodrapem doprava

8. Křehké ženy vozí křehké zboží

A ještě se podívejte, jak se neuvěřitelně změnila Čína za posledních sto let.

Komentáře