První poválečný autosalon se konal v Praze roku 1947! Jaké inovativní vozy přinesl?

Na prvním poválečném autosalonu, který se konal roku 1947, se Češi pochlubili takovými inovativními vozy, jako byla legendární Škoda 1101 nebo Tatraplan.

Byly to dva roky od skončení II. světové války a v automobilovém průmyslu došlo k obnovení staré mezinárodní tradice. Slavná automobilová a motocyklová přehlídka se konala v Praze! Ta byla po Paříži a Ženevě v tomhle ohledu teprve třetím Evropským městem.

Tradice pražských autosalonů ovšem sahá mnohem hlouběji do historie. První se konal už roku 1905, a pak pravidelně každé dva roky až do roku 1937. Jenom během válečných let se na ně ‚jaksi pozapomnělo“.

Mezinárodní autosalon roku 1947 byl tak oslavou konce útrap a nástupu nové éry průmyslového rozmachu. Těch dlouhých 10let dalo vývojářům dostatek času a inspirace na vozy všech druhů a využití. Mimo jiné české novinky z právě znárodněného průmyslu: kabriolet Škoda 1101, sportovní vůz Škoda 1101 nebo luxusní čtyřválec Tatraplan.

Mezi významnými hosty byl i generál a budoucí československý prezident Ludvík Svoboda.
Jen nikdo z vystavovatelů ani návštěvníku netušil, že se na příští autosalon podívají až za dalších 43let! Tradice byla totiž hned následující rok opět přerušena a obnovena až ve svobodných letech roku 1991.

Rok po prvním poválečném autosalonu byla národní struktura výroby aut následující:

VĚDĚLI jste, že před 50lety zemřel slavný Hans Ledwinka, inovátor vozů Tatra? Článek o jeho životě a díle naleznete ZDE.

Před 50 lety zemřel Hans Ledwinka.To on se zasloužil o legendární vozy Tatra!

Zdroj: http://g.cz/pred-50-lety-zemrel-hans-ledwinkato-se-zaslouzil-o-legendarni-vozy-tatra

Komentáře