Kampaň Miloši Zemanovi dělají jeho zoufalí protivníci a účet za občerstvení zaplatíme na daních

Když minulý týden Miloš Zeman slavnostně ohlásil, že se hodlá na Pražském hradě udržet dalších 5 let, nebyl snad nikdo překvapen. Poněkud překvapivě ale mohlo působit Zemanovo prohlášení, že nebude mít žádnou kampaň a nebude se účastnit žádných předvolebních debat a meetingů. Nenechte se ale zmást, Zeman nic jako oficiální kampaň mít nemusí, protože jí ani nepotřebuje. Jeho samotné působení v úřadu je permanentní reklamou na sebe sama, k zoufalým prohlášením svých oponentů ani nemusí nic dodávat a oslavnou jitrnici a panáka slivovice mu zaplatí daňoví poplatníci.

To, že Miloš Zeman se křesla prezidenta jen tak nevzdá, věděl snad každý, nicméně od minulého pátku to máme konečně oficiálně potvrzeno. Zeman dle očekávání hodlá podruhé kandidovat, jen s tím rozdílem, že tentokrát prý nebude mít žádnou předvolební kampaň. Tu ale vůbec nepotřebuje, neboť uplynulé 4 roky praktikuje něco mnohem lepšího, vedle čeho je "obyčejná" kampaň jako představení ochotníků vedle premiéry v Národním divadle.

Zemanova předvolební kampaň k druhému termínu započala 8. března 2013 tedy v okamžiku, kdy poprvé usedl na prezidentské křeslo. Prakticky cokoliv, co ve funkci udělal, bylo více či méně pragmaticky vykalkulováno za účelem opětovného zvolení. Zeman celé čtyři roky svědomitě objíždí regiony a setkává se s prostým lidem, který se tak jen utvrzuje v tom, že Zeman je "jejich" prezident. Proč by měl nyní vyrážet na nějakou kampaň, když může jen vesele pokračovat v zažité praxi, kde mu vlastně nikdo nemůže vytknout, že by s tím začal nově a účelově. Účelové to totiž je celou dobu.

Není potřeba hledat peníze na to, aby se vytáhl z garáže autobus Zemák a vyrazil dělat kampaň někam do Horní Dolní, když to Zeman zvládne po vlastní ose v prezidentském Superbu, který vesele jezdí na benzín ze státní kasy. Z peněz daňových poplatníků je pak během prezidentského nekonečného turné placeno palivo nejen pro auto, ale i pro samotného Zemana a jeho kumpány. Každý občan Česka včetně starců a nemluvňat loni přispěl Miloši Zemanovi na konzumaci zhruba 32 haléřů.

Návštěvy podhradí vyšly hradního pána v minulém roce podle zjištění deníku MF Dnes na více než 5 milionů korun. Z toho jen za občerstvení padlo 3 191 307 korun, které byly uhrazeny z rozpočtů jednotlivých krajů. Nejméně -143 502 Kč - stálo pohoštění prezidenta Jihočeský kraj, největší hody pak poskytl kraj Jihomoravský, kde Zemanova družina projedla a propila 431 338 Kč. I kdyby cesty po krajích opravdu nebyly kampaní(kterou ale bez pochyby jsou), dala by se jejich vysoká frekvence a nadšení, s jakým se do nich Zeman vrhá, vysvětlit tím, že stejně jako většina Čechů se prostě rád zajede někam dobře najíst za cizí peníze.

Celkový roční rozpočet by Zemanovi vystačil například na 159 tisíc jitrnic, téměř 32 tun ovaru nebo 42 tisíc porcí guláše. Pokud by preferoval vše jen propít, mohl by si dopřát na 20 tisíc láhví kvalitního bílého vína, 15 tisíc láhví slivovice nebo z nostalgie zhruba 105 hektolitrů Becherovky. Zatímco si Zeman pochutnává na slavnostních banketech na radnicích, nemusí si skutečně dělat starost s nějakým vystupováním v debatách s protikandidáty. On vystoupí na své monologické debatě s občany a protikandidáti se svými výroky zvládnou znemožnit sami.

Jsou to právě Zemanovi oponenti, kteří stojí za značnou částí jeho úspěchu. Zatímco on drží svou linii lidového hulvátství prokládaného košilatými anekdotami a ohranými bonmoty, různé obskurní politické postavičky v čele momentálně s Michalem Horáčkem se snaží tak křečovitě stát se antizemanem, až z toho působí navenek jako parodie na sebe samotné. Zemanovi pak stačí se jejich lopotivé snaze o boj za pravdu a lásku vysmát, což je přesně to, co si prostý volič žádá. Jestliže dojde k Zemanovu opětovnému zvolení, přičemž vše nasvědčuje tomu, že to tak bude, nebude to ani tak proto, že by byl nějakým geniálním politikem, ale spíše tím, že zatím každý, kdo se proti němu postavil, mu výhru svou vlastní tragičností usnadnil.

Proč se Zeman v rámci své (ne)kampaně už brzy nepodívá na Moravu si přečtěte TADY.


Komentáře