fb pixel Instagramová hvězda Essena O’Neill odešla ze sociálních sítí: myslí to upřímně, nebo je to hoax? – G.cz
Vyhledávání

Instagramová hvězda Essena O’Neill odešla ze sociálních sítí: myslí to upřímně, nebo je to hoax?

Jen co to před pár dny sdělila, zrušila si účty na Facebooku i Instagramu, kde měla přes 800 tisíc příznivců. Jenže to celé zavání dovedným marketingem.

Radek Kovanda
Radek Kovanda 8.11.2015, 10:50

Trávila jsem všechen čas od svých dvanácti do šestnácti let tím, že chtěla být dokonalá osoba online... Jenže pracovat neustále každý celý den na tom, abyste ostatním dokázali, jaké jste okouzlující, je to život? Dokazovat si něco přes internet? Fotit se jenom proto, aby to dostalo co nejvíc lajků a pochvalných reakcí?

Kdo Essenu O’Neill, osmnáctiletou modelku a instagramovou hnězdu neznal, měl v posledních dnech velkou šanci se o ní doslechnout. Zveřejnila totiž sedmnáctimunotvé video, v němž hovoří o tom, proč odchází z Instagramu a sociálních sítí. Postování fotek pro stovky tisíc svých příznivců ji prý nadobro vyčerpalo a přivedlo do špatného psychického stavu, navíc luxusní život, který ukazovala online, byl celý „uměle naaranžovaný“.

Zde je ono zmiňované video:

Brzy po svém zveřejnění ve středu 4. listopadu se z něj stal virál a během prvních 24 hodin jej zhlédlo na milion lidí (k dnešku je to přes milion a půl lidí).

Měla jsem všechno, co jsem kdy chtěla,“ říká Essena. „A teď vidím, jak je pokroucené, falešné a násilné dokazovat světu, jak mám úžasný život/tělo/osobnost.

Essena smazala přes dva tisíce svých fotek ze svého instagramového účtu, na kterém měla přes 800 tisíc příznivců. Ty fotky „nesloužily ničemu jinému než sebepropagaci,“ říká k tomu.

U zbylých fotek začala předělávat popisky a texty, aby ukázala, jak na nich byla realita pozměněna a zinscenována.

Zde je pár příkladů:

„Co fotka nezachycuje, jsou dlouhé debaty, které jsme vedli, zatímci jsme na pláži čekali na světlo přicházející ve ‚zlatou hodinu‘. To je skutečný život, tenhle snímek ukazuje naaranžovanou, ne skutečnou krásu.“

„Neplatila jsem za šaty a udělala jsem nepočítaně fotek, abych byla ‚hot‘ na Instagram, a kvůli tomu se teď cítím neuvěřitelně osamělá.“

„Dostala jsem 400 dolarů za post těchto šatů. To jsem měla asi 150 tisíc příznivců, s půl milionem ale vím o mnoha online značkách (s velkými rozpočty), které platí za post až dva a půl tisíce.“

„Nafotila jsem se více než stovce podobných póz, aby mé břicho vypadalo dobře. Ten den jsem skoro vůbec nejedla.“

„Fotila jsem to víc jak padesátkrát, než se povedla fotka, která by se vám podle mě mohla líbit, pak jsem ji celé věky editovala v různých programech – jenom abych si vás získala na svou stranu.“

„Masivní push-upka vám úplně změní postavu. Tady mi je patnáct, nenechte se mýlit.“

„Focení na pozadí bílé zdi jenom z toho důvodu, abych mohla dát na Instagram svojí ‚hot‘ fotku. Kdykoli vidíte nějakou takovou fotku, hledejte záměr, který se skrývá za ní.“

Essena již prokazatelně smazala všechny své účty na sociálních sítích, včetně fotek v tomto článku. Ale můžete se s ní setkat na jejím novém webu Let’s Be Gamechangers, kde chce seznamovat mladé lidi s tím, jak destruktivní vliv na člověka může mít sdílení fotek a sociální média obecně, pokud si na nich chce pomocí příznivců dokazovat své kvality.

V tom jí ostatně podporují i jiné mladé hvězdy sociálních sítí. Ne ale všechny – některé upozorňují na to, že Essena stejně jako všichni, kdo propůjčují svou osobou k propagaci věcí a značek na internetu, mají na výběr a nemusejí ze sebe za každou cenu dělat „reklamní loutku“. A někteří její kamarádi hovoří rovnou o tom, že je to celé hoax.

Zatím to vypadá, že pravda je někde uprostřed. Essena si zřejmě uvědomila, že si při sebepropagaci nedokázala uhlídat své zásady a nechala se světem sociálních sítí pořádně ‚semlít‘. Těžko z toho ale vinit sociální sítě jako takové a s velkým rámusem z nich ‚odcházet‘. Navíc když se oklikou vrací přes výše zmiňovanou stránku Let’s Be Gamechangers (Pojďme změnit pravidla hry), která nemá šanci oslovit internetovou komunitu jinak než přes sociální sítě. Jediná změna zatím je, že Essena údajně odmítá veškeré komerční sponzory, kteří by jí chtěli ‚kecat‘ do obsahu. A proto vyzývá všechny, aby jí zaplatili – ale jen tolik, za kolik podle nich obsah na téhle stránce stojí.

Essena zkrátka prošla rebrandingem, tedy změnou značky. Ćas ukáže, zda se jí povede ustát provoz stránky placené pouze uživateli, nebo se potichounku vrátí do starých kolejí. A nebo zjistí, že se jí nedaří ani jedno, ani druhé, a zmizí tak, jak to na začátku slibovala.

A tady se ještě podívejte na jednu skutečnou Barbie z Instagramu, která nemá výčitky, protože je z plastu.

Podobné články

Doporučujeme

Další články