Filmový producent Pomeje nebo marketingový mág Hašek aneb 6 nejtragičtějších českých podnikatelů

Obrázek uživatele Martin Miko
04.5.2018, 16:05

Být podnikatelem je skvělé, jelikož k tomu nepotřebujete žádné vzdělání ani speciální schopnosti. Stačí vám dobrý nápad, kterého se musíte manažersky zručně chopit a pak už jen vyděláváte miliony. Když jste navíc slavný a úspěšný v jiném oboru, tak to přece musí být ještě jednodušší. Touto větou se zřejmě řídí mnoho celebrit a sportovů, kteří se do podnikání pustili, avšak většina z nich se spálí, a pak jsou všem pro smích, nebo spíš pro pláč...

1. Dominik Hašek – Energy drink Smarty

Představte si, že patříte mezi nejlepší hokejové hráče v historii. Vlastníte spoustu trofejí, jste držitelem mnoha rekordů a na účtě máte desítky milionů. Lidé si vás váží a každý malý kluk chce být jako vy. Pak se ale rozhodnete podnikat, protože přece nechcete v 45 letech do důchodu. Tak rozjedete svou vlastní značku oblečení Dominator, na které proděláváte 30 tisíc korun denně. Posléze se rozhodnete, že vytvoříte vlastní energy drink s chytrou liškou. Vymyslíte hloupý slogan a natáčíte ještě hloupější videa, kde prezentujete svůj stupidní produkt. Lidé se vám začnou smát, pak vůči vám ztratí úctu, jenže vy pokračujete a pokračujete a proděláváte a proděláváte...

2. Tomio Okamura – Cestovka pro plyšáky

V rámci televizního pořadu Den D se Tomio rozhodl investovat do cestovní kanceláře pro plyšáky, čímž se stal navždy terčem posměchu (že to zručně přiživuje svou politickou činností, to je věc druhá). Myšlenka tohoto byznysu byla jasná. Jste-li chudí a nemáte na dovolenou, tak na ni pošlete svého plyšáka, který si ji užije za vás. Napíše vám, kde všude byl a jaký s Tomiem prožil den. Každý plyšák totiž touží po dovolené s Okamurou. Zeptejte se vašeho medvídka na posteli a ten vám to potvrdí.

3. Ano, šéfe! - Hospoda u hovna

Mít čich na to, co lidi chtějí, je v dnešní době přesyceného restauratérského trhu dost obtížné. Když za Zdeňkem Pohlreichem přišel pan restauratér s myšlenkou, že by založil Hospodu u hovna, bylo to fakt k nevíře. „Ráno by se podávalo něco řidčejšího a odpoledne něco pevnějšího,“ popisoval známému šéfkuchařovi svůj bizarní nápad restauratér s nadšením.

4. Roman Skamene – Byznysmen v pohostinství

Sportovci a herci většinou nebývají dobří podnikatelé a jasným důkazem je i Roman Skamene, který se rozhodl, že si otevře restauraci. Jenže když se nedařilo, začal si svůj neúspěch kompenzovat alkoholem a než se stihl vzpamatovat, tak dlužil miliony a měl za zády vymahače, kteří ho dokonce svého času drželi za nohy z okna. Z problémů mu nakonec pomáhal i dobrák od kosti Ivan Jonák.

5. Jiří Pomeje – Filmový producent Andělské tváře

Jiří si naložil víc, než dokázal unést. Když se rozhodl produkovat nejdražší český film Andělská tvář, tak se z něj bohužel stal propadák, který byl v mínusu cca 60 milionů korun. Celkový rozpočet filmu byl 70 milionů korun, což je na české poměry nevídané. Snímek režíroval Zdeněk Troška a s Pomejem už to pak šlo od deseti k pěti.

6. Roman Čechmánek – Majitel pivovaru

Když celý život hrajete hokej, a pak se na stará kolena rozhodnete vstoupit do velkého podnikání, tak to většinou nedopadá moc dobře, jak dokazuje už výše zmíněný Hašek. Čechmánek za svou kariéru sice vydělal skoro čtvrt miliardy, jenže při budování pivovaru ve Zlíně se bohužel sekl. Celá aféra kolem bývalého brankáře je složitější a nakonec skončila u soudu. Nyní mu dokonce hrozí vězení.

A zde je 5 nejznámějších českých hoaxů.


Komentáře