Další bizarní ‚zlepšovák‘ pražského magistrátu: Bude místo magistrály alej se stromořadím?

Každý, kdo kdy jel po pražské magistrále, ví, že tento zážitek rozhodně nepatří mezi ty příjemné. Pochopitelně by proto mělo být úkolem vedení města pokusit se situaci nějakým způsobem zlepšit. Na pražském magistrátním Institutu plánování a rozvoje na to ale nejspíše šli cestou obrácené psychologie a zlepšení se rozhodli dosáhnout ještě větším zhoršením. Tento týden byl odsouhlasen projekt za 1,4 miliardy, který má potenciál poslat celou magistrálu do kytek, a to téměř doslova.

Dostat se autem do centra Prahy není žádný med. Člověk musí překonat věčně zacpanou magistrálu, během čehož mu hlavou problesknou desítky scénářů, jak neuspokojivou dopravní situaci na této hlavní pražské tepně vyřešit. Géniové z magistrátu se očividně rozhodli zvolit tu nejhorší možnou cestu a vše ještě více zkomplikovat.

Na magistrátním Institutu pro plánování a rozvoj dostala zelenou koncepce projektu revitalizace oblasti od Nuselské radnice na Pankrác. Za odhadovaných 1,4 miliardy se dočkáme obligátního rozšiřování zeleně, toho času léku na všechny nešvary velkoměsta, ale i na takové perly jako tramvajovou trať křížící magistrálu. Ano, čtete dobře.

Pokud si myslíte, že nic lepšího, než protnout jednu z nejvytíženější silnic v Praze tramvajemi, které by místo fungující mimoúrovňové křižovatky pod ulicí 5. května měly jezdit hezky po povrchu, nemohlo chytré magistrátní hlavy napadnout, jste na omylu.

Ve hře jsou i takové skvosty jako úbytek parkovacích míst, zúžení jízdních pruhů, pruh pro cyklisty (proč se neprojet na bicyklu na dálnici, že ano) a samozřejmě vysázení stromů, kde jen je to možné. Zelená radní Petra Kolínská, která je za to vše zodpovědná, si nejspíše mne ruce radostí, nicméně zoufalí řidiči pomalu svádějí výfukové plyny do kabiny vozu, aby se tohoto blahodárného magistrátního zlepšováku raději ani nedožili.

Pražská magistrála je sice reliktem socialistické nesmyslnosti, který přetnul prostředek hlavního města dálnicí, nicméně ač je to řešení přihlouplé, je v současné době jediné funkční. Tomu, že navržené řešení problému bude stát skutečně „jen“ 1,4 miliardy, věří málokdo, a tomu, že bude funkční, nemůže věřit snad nikdo, kdo kdy byl nucen danými místy projíždět.

Na Institutu plánování a rozvoje mají nejspíše to štěstí, že magistrálu znají jen z vlastních nákresů na rýsovacích prknech a auto je pro ně nejspíše sprostým slovem. Ke smůle všech ostatních mají ale právě oni pravomoc o pražské infrastruktuře rozhodovat.

Zácpa na magistrále je nic proti zácpě na dálnici v Číně, na kterou se můžete podívat TADY.

Komentáře