7 reklam, na které BESIP nemá koule

Bezpečnostní kampaně namířené proti řidičům jsou mnohdy brutálnější než válečná jatka od Stalloneho. Jenom se to musí umět hezky uchopit. Britové nám jdou příkladem.

Obrázek uživatele Vaclav Rybar
Kulturní barbar, oktanový pozér, vrah masa a poživatelných potravin všeobecně.

Vzpomínáte na kampaň BESIPu s názvem Nemyslíš, zaplatíš? Šlo o pokus napodobit západní spoty určené k vystrašení podnapilých, esemeskujících a jinak indisponovaných řidičů. Pokus veskrze chabý, jak vidno z následujícího spotu, ve kterém auto po proražení betonového mostku exploduje jak ve filmu Michaela Baye.

Abyste se řidičům - potenciálním přestupkářům a budoucím obětem či viníkům automobilových nehod - opravdu dostali pod kůži, musíte jim ukázat, jak taková zkáza plná zmuchlaných plechů a končetin opravdu vypadá, a také že může mít i mnohem drsnější následky než jen nějaký hrobeček v nekonečné řadě na Olšanech. Britové si v podobných kampaních neberou servítky už desítky let. Podívejte se na pár ukázek a zježí se vám hrůzou chlupy i na místech, kde chlupy nemáte. Je to drsná káva, takže si radši sedněte. A připoutejte se.

1. AntiSMS kampaň

Čtyřminutový spot, při kterém budete bublat vzteky. Jinde by to ustřihli po třiceti vteřinách brutálního rozstřelu tří aut, který nadělá z textujících teenagerek maso do karbanátků, ale Britové vás nechají hezky meditovat během úklidu celé bouračky.

2. Kampaň, ze které se po...

Na cestě z hospody vám může přistát cizí hlava v klíně. Alespoň to se snažili naznačit v celkem odvážné kampani, kdy vám při odchodu z toalet doslova explodovalo zrcadlo do obličeje. V tu chvíli by mne asi zradil svěrač, a určitě bych jel domů taxíkem nebo autobusem.

3. Ohraná písnička

Váš oblíbený hit bude hrát dál, zatímco budete zaklíněni v převráceném autě. Většina rádií totiž vydrží víc géček než lidský organismus. Pro hasiče a záchranáře je ovšem následné slepování těl ohranou písničkou, takže si radši dávejte bacha.

4. Vidím mrtvé lidi...

Vypůjčené téma z filmu Šestý smysl, ale docela dobře to funguje, když vidíte utrápeného týpka, který vidí zkroucené tělíčko malého dítěte všude, kam se podívá. Svědomí pracuje na plné obrátky a jedna jediná chyba vás může pronásledovat do konce života.

5. Poznej svého motorkáře

Motorkáři jsou na silnicích mnohem méně viditelní. V rámci téhle kampaně si tvůrci pohráli s tím, jak je vnímá okolní provoz. Co kdyby na sobě měli obrovské zářící informace? Co kdyby je měli všichni? Je snazší nevšimnout si anonymního auta, než vozu, který má nad sebou "Honza (30) - v neděli se žení". V tomto případě vás nečeká žádná brutalita, ale je to minimálně na zamyšlení.

6. Nafukovací zabiják

Airbagy jsou dobrý sluha, ale zlý pán. Zvlášť pokud se nepřipoutáte a srazíte se s jejich plochou příliš brzy a příliš rychle. Richard se nevázal a odvázal. A teď mu dovnitř těla proudí krev, žluč a další tekutiny, které tam nemají co dělat.

7. Happyendy jsou jen v televizi

A nakonec jedno video s dobrým koncem, ale velkým varováním. Být tyhle značky na silnicích, možná by bylo méně mrtvých motorkářů. A méně mrtvých řidičů obecně. Jenže tam nejsou, a proto musíme být neustále ve střehu...

A TADY máte videodůkaz, že psi jsou nejvěrnější bytosti na světě.


Komentáře