fb pixel 7 věcí, které musí umět dobrý šéf – G.cz
Vyhledávání

7 věcí, které musí umět dobrý šéf

Jan Bek je HR manažerem již 20 let
Zdroj: JYSK

Dobrý šéf a šťastný zaměstnanec, to jde ruku v ruce. Pokud máte na starosti vedení týmu a nevíte si tak úplně rady, tady je několik věcí, které byste si měli osvojit, abyste byli spokojeni vy i vaši lidé.

Kateřina Horáková
Kateřina Horáková 21.11.2017, 12:36

1. Nestrkejte hlavu do písku

Stát v čele znamená nést zodpovědnost. Ale zodpovědnost musíte umět nést nejen v dobrých časech, ale i v době, kdy se moc nedaří. Jen málokdo dokáže převzít zodpovědnost i za neúspěch. Správný lídr stojí za týmem, nejen když se dostaví úspěch, ale umí nést zodpovědnost i za špatné výsledky nebo nezdárné situace.

2. Zajímejte se o svůj tým

Každý z vašich pracovníků má jiné povahové vlastnosti, jiný přístup k práci, jiné předpoklady. Dobrý manager zná a rozvíjí silné stránky svých zaměstnanců, uvědomuje si jejich rezervy a zároveň si vychovává nástupce, aby se on sám mohl posouvat dál.

3. Nebojte se riskantních rozhodnutí

Dobrý lídr musí mít odvahu riskovat, rychle se rozhodovat, a to třeba i jen s minimem informací. Pokud vidíte prostor pro zlepšení, nebojte se ho navrhnout, získat pro to nejen váš tým, ale i vaše přímé nadřízené.

4. Jasně formulujte cíle a očekávání

Vedoucí pracovník by měl mít jasně stanoveno, kam chce firmu nebo svůj tým posunout. Měl by jasně formulovat cíle a očekávání, která klade na každého člena týmu. Měl by být systematický a věci dotahovat do konce, tedy dávat věcem řád. Pokud je tomu naopak a sám pracuje chaoticky, vytváří tím celou řadu problémů, a především frustraci zaměstnanců.

5. Získejte si lidi pro svou věc

Dobrý šéf musí být zároveň skvělý mluvčí a motivátor. Musí mít dar získat si lidi pro svou věc, tím, že prokazuje upřímný zájem v každé fázi plnění úkolu. Musí umět vytknout zaměstnancům chyby, a především je musíte umět pochválit, když je to na místě. Naslouchejte vašim podřízeným, zajímejte se o ně, zajímejte se o jejich práci. Jen tak si dokážete získat lidi na svou stranu.

6. Buďte vždy dva kroky napřed a smýšlejte pozitivně

„Když vybíráme kandidáty na store managery (vedoucí prodejen, kteří vedou tým 5–6 lidí), nejsou pro nás vždy rozhodující dlouholeté manažerské zkušenosti či červený diplom z vysoké školy. V JYSKU je rozhodující mít aktivní přístup a pozitivní myšlení. Stejně tak je důležité, aby vedoucí dokázal vytvářet pozitivní atmosféru a budovat si dobré vztahy,“ míní Bek.

7. Věřte sobě. Věřte týmu.

„Je nesmírně důležité, aby kandidát na vedoucí pozici věřil ve své vlastní schopnosti a uměl věci měnit k lepšímu. Musí mít touhu rozvíjet nejen vlastní dovednosti a schopnosti, ale i schopnosti členů svého týmu. Není to tedy primárně o přesnosti, poslušnosti a dodržování pravidel. V JYSKU se řídíme slovy: je lepší krotit tygry, než kopat osly do zadku,“ dodává s nadsázkou Bek o tom, jak být dobrý šéf.

V JYSKu hledají „tygry“ s jiskrou v oku.

„V současné době hledáme pro Českou republiku i Slovensko vhodné kandidáty na pozici store managera. Takového tygra. Někoho, kdo se nebojí výzev, jedná rychle, je rozhodný a zároveň má onu jiskru v oku,“ dodává Bek.

Přidejte se k nám. Ukažte odhodlání, získejte příležitost. Více informací o kariéře v JYSKu najdete na kariera.jysk.cz

Podobné články

Doporučujeme

Další články