7 skvělých aut, která si bohužel nikdo nekupuje

Pokud některé z těchto aut spatříte na silnici, gratulujeme. Je to jako kdybyste viděli Yetiho nebo zlaté prasátko.
Obrázek uživatele Dr. techn h.c. Franz Hackenburg
Po studiu na technické univerzitě ve Štýrském Hradci nastoupil do vývojového oddělení automobilky Porsche, nyní působí jako nezávislý konzultant pro média. Je ženatý, má dvě děti a fretku jménem Muschi.

1. Kia Optima

optima_2_615x410 kia.com Korejský manažerský sedan má několik významných plusů. Vypadá vážně dobře, má velmi kvalitní interiér (srovnatelný s německými auty, vážně!) a také komfortní podvozek. Ceny sice začínají na 570 tisících, ale pozor - v základní výbavě máte třeba vyhřívaná zrcátka, přisvětlování do zatáček, elektrické ovládání všech oken, automatickou klimatizaci, tempomat nebo kůži. Maximem je pak 740 tisíc za absolutně plnou výbavu - srovnejte si rozptyl cen s jiným autem podobné kategorie. Věčnou výhodou je nenápadnost, budete jezdit v dobrém autě a soused vám nikdy nebude závidět. Pokud si o Optimě něco nenastuduje.  

2. Subaru BRZ

2013-subaru-brz-fitted-with-sti-upgrades_100405865_m Subaru Media Dítě spolupráce Subaru a Toyoty - jeho hlavním cílem je zábava na silnici i závodním okruhu. Vpředu má dvoulitrový motor boxer s dvěma stovkami koní, hnaná jsou zadní kola, mezi kterými pracuje poctivý mechanický samosvorný diferenciál. Toyota vyrábí prakticky identické auto s názvem GT86, které se liší v několika detailech. Kromě znáčků a designových drobností má jinak naladěný podvozek, se kterým jde lépe jezdit bokem - zadní náprava je o něco tvrdší, takže jde snáze do smyku. Obě auta můžete mít i s automatickou převodovkou, ale pak je jedinou omluvou, že máte pouze jednu nohu.  

3. Lancia Thema

Lancia_thema_101_1920x1200 Lancia Media Nepřipomíná vám jiné auto? Tvar cihly, opulentní tvary, které se nestydí, ani neomlouvají - ano, tohle je americký Chrysler 300C, adaptovaný pro Evropu. A právě proto je tato verze od Lancie tak odlišná od evropských aut. Na délku má více než pět metrů, interiér je prostorný a hýčká si řidiče i pasažéra. Kůže, elektrické všechno, spousta chromu. Srovnatelně luxusní, velké a výkonné auto od německých značek seženete za mnoho set tisíc víc, protože u Lancie existují jen dvě výbavy - plná a plnější. Ale samozřejmě je tu ale. Thema je nabízena jen s dvěma motory. Je tu benzínový šestiválec Chrysler Pentastar s objemem 3,7 litru a výkonem 286 koní, nebo třílitrový dieselový šestiválec s 240 koni od italských VM Motori. Ani jedna firma nemá valnou pověst, co se týče spolehlivosti...  

4. Jaguar XJ

jag jaguar.cz Na slovo "luxus" si v posledních deseti letech udělali patent Němci, ale Británie vrací úder. Limuzína s tradičním označením XJ je vše, jen ne německá - hravost je protkaná celým interiérem. Co říkáte na výsuvný válec, který slouží jako volič automatické převodovky? Nebo čistě digitální přístrojovou desku, která se mění v závislosti na jízdním režimu? Plus všechny možné či nemožné elektronické hračky, které čekáte od auta této kategorie. Můžete mít verze s dlouhým i krátkým rozvorem, základní třílitrový diesel s 275 koni či sportovní provedení s pětilitrovým kompresorovým osmiválcem a 550 koni - specialitou je pancéřovaná verze Sentinel s nejvyšším stupněm ochrany proti projektilům B7. A také odolá výbuchu nálože o ekvivalentu patnácti kilogramů TNT v bezprostřední blízkosti auta. Ať si pak někdo mluví o bezpečnosti.  

5. Mercedes-Benz třídy G

The Mercedes-Benz G-Class Professional (5) mercedes-benz-blog.blogspot.com Vypadá jako veterán a je to veterán. Čím více na východ od našich hranic se posunete, tím méně je výjimečný, protože ho řídí řada podnikatelů - většinou v černé barvě a nejvyšší specifikaci G65 AMG s šestilitrovým dvanáctiválcem biturbo v ceně téměř šesti milionů. Kořeny tohoto auta sahají až do roku 1972, kdy Mercedes začal vyvíjet odolný offroad společně s firmou Puch. S drobnými obměnami a velkými vylepšeními se vyrábí dodnes. Zajímavá je zvlášť verze Professional s retro-károvanými sedačkami a přes tlačítka ovládanými uzávěrami předního, středového a zadního diferenciálu. Nezastaví se před ničím - ozkoušeno na vlastní kůži. V Rumunsku.  

6. Lexus GS

gsk lexus.com Nepochopení. Jediné slovo, které vysvětluje, proč jich jezdí tak žalostně málo. Každý si umí koupit BMW řady 5, Audi A6 nebo Mercedes třídy E ze setrvačnosti, ale věděl, že tu existuje alternativa? Se střídmým a perfektně zpracovaným interiérem, do kterého dostanete audiosystém Mark Levinson se sedmnácti reproduktory? Nebo eko-vstřícnými prvky z bambusu? A to ani nemluvíme o hybridním ústrojí, které umí GS pohánět čistě na elektřinu až do rychlosti 64 km/h, ke kterému se poté přidá opravdu sametově jemný spalovací motor - šestiválec ve verzi GS450h nebo dvouapůllitrový čtyřválec u varianty 300h. Je to jiné pojetí luxusu, místo chladného teutonského bunkru si kupujete poklidný japonský chrám. Počkat, vlastně nekupujete...  

7. Honda CR-Z

hondak honda.com Fandům Hondy poskočilo z prvních dvou písmen srdce do krku a u posledního spadlo až někam na zem. Má to být nástupce lehkého a obratného kupé CR-X, ze kterého se vyloupl - a teď prosím chvilku ticha - hybrid! Takže jezdí na baterie a také s pomocí benzínového čtyřválce s objemem 1,5 litru. Dohromady to dělá 124 koní a 174 Nm, z čehož se nepostavíte na hlavu a neuděláte salto, ale když ono to tak dobře funguje! Protože CR-Z má manuální převodovku a po chvilce zvykání si ji řídíte jako kterékoliv normální auto. A ani si nevšimnete, že s sebou taháte baterie a bezkomutátorový elektromotor. Je to hezké a chytré auto s podvozkem, který si skvěle rozumí z českými silnicemi a díky manuálnímu šestikvaltu si nepřijdete, že řídíte neosobní spotřebič. CR-Z si lidé bohužel vůbec nekupují, protože bylo na začátku roku staženo z našeho trhu.

Komentáře