6 příkladů toho, že nikdo vlastně neví, jak správně hubnout

Lesklé magazíny a webové deníky se hemží radami od výživových poradců, dietologů, obezitologů a všech, co někdy v životě zhubli dva kilogramy a teď mají právo vyjadřovat se k problematice diet.
A tak se jeden den dočtete, že musíte běhat, abyste zhubli, další den, že stačí chodit, pak zase že si nemáte nic odpírat a jíst v malém množství, načež následuje zjištění vědců, že tělo tloustne z cukrů, ne z tuků, a neměli bychom snídat. Vlastně měli, vždyť je to nejdůležitější jídlo dne, říkají v reklamě na přeslazené Bebe sušenky. Zde je 6 témat v oblasti diet, ve kterých si média naprosto protiřečí. Kde je sakra Kateřina Cajthamlová, když ji člověk nejvíc potřebuje?  

1. Jíst všechno vs. Jíst jen něco

b7 Ve spoustě článků si přečtete, že pokud začnete s dietou, měli byste ze stravy vyloučit vše smažené, tučné, sladké a s vysokým podílem konzervantů. Jenže vědci nyní přišli na to, že člověk vlastně tloustne a kazí si zdraví cukry, ne tuky. Někde se zase píše, že můžete jíst vše, když se tím nebudete přecpávat.  

2. Jíst pečivo a přílohy vs. Nejíst pečivo a přílohy

b8 Někteří dietologové tvrdí, že bílá mouka, ze které se dnes vyrábí pečivo, je pro náš organismus téměř toxická a naše střeva si s ní neumí dobře poradit. Navíc zvyšuje kyselost organismu a může v důsledku působit i jiné zdravotní problémy. Jiní dietologové tvrdí, že pečivo si v malém množství dávat můžete. Vyberte si!  

3. Snídat vs. Nesnídat

b9 Odjakživa nám všichni cpou do hlavy, že snídaně je základ, má to být nevydatnější jídlo dne a nastartuje se jím metabolismus. Kdo nesnídá, zadělává si na žaludeční vředy, tak nějak to říkala maminka. A hele, najednou se objevují výživoví poradci, kteří k snídani doporučují jen kus ovoce nebo džus a první jídlo až tak ve dvě odpoledne. A lidé tak hubnou. Hurá!  

4. Pitný režim vs. Pít, kdy chceme

Jesse-Pinkman-Breaking-Bad-Drinking-Water Dodržujme pitný režim, musíme do sebe dostat alespoň dva litry vody denně, jinak nezhubneme. To je snad nejzákladnější rada všech základních rad, ze které se na vysoké škole dietologie skládá zkouška v prvním semestru. Jenže teď po letech někoho napadlo zamyslet se nad tím, že lidský organismus, který za den nevydá moc energie, vlastně tolik vody nepotřebuje. A jestli to celé náhodou není jen převlečená lobby nějakého výrobce balených vod. Účinek pití velkého množství vody na lidské tělo nikdy nebyl jasně prokázán. Takže buď ze sebe dělejte chodící průtokový ohřívač, anebo pijte, když se vám chce. Obojí je v pořádku.  

5. Aerobní pohyb vs. Posilování

b5 Všude se vždy psalo, je fajn, že chodíte na procházku se psem a do bazénu, ale jestli chcete zhubnout, musíte spalovat! Dosáhnout určité tepové frekvence a mít aerobní dynamický pohyb, jinak máte smůlu. A dnes se dočtete, že hubnout se dá jedině tak, když budete kromě aerobního pohybu ještě posilovat. A vlastně ani ten aerobní pohyb nepotřebujete, můžete zhubnout i pomocí pilates nebo jógy. Takže?  

6. Jíst před cvičením vs. Nejíst před cvičením

b2 Někdo tvrdí, že pokud se před cvičením nenajíte, vaše tělo si bude energii brát ze svalů a ne z tuků. Smíte ale jíst nejpozději hodinu před cvičením, pozor. Jiní zase říkají, že nejíst před cvičením je správné, protože tělo pak bude při zátěži spalovat více energie, kterou nepotřebuje na trávení. Takže je to opět na vás.   Co z toho všeho vyplývá? Dietologie je pavěda, každému člověku a jeho tělu vyhovuje něco jiného. Přestaňte se přežírat, začněte se hýbat a něco se s vámi určitě stane.

Komentáře