fb pixel 6 důvodů, proč si hned teď pořídit Forzu Motorsport 6 a volant – G.cz
Vyhledávání

6 důvodů, proč si hned teď pořídit Forzu Motorsport 6 a volant

Dlouhé zimní večery se blíží a s nimi i celá spousta podzimních videoherních titulů, kterými je lze vyplnit. Ultimátní automobilový simulátor okruhového závodění už je na pultech dva týdny. A my se od něj ne a ne odtrhnout.

Václav Rybář
Václav Rybář 2.11.2015, 20:00

1. Hezčí auta si na konzolích nezahrajete

Graficky je Forza v šestém díle zas o něco dál. Zatímco pětka slavila na konzolích současné generace premiéru a spíš je trochu oťukávala, šestka už využívá potenciálu Xbox One, jakožto exkluzivní platformy, naplno a prezentuje se v šedesáti snímcích za vteřinu a Full HD rozlišení. Playstation na podobnou audiovizuální pecku teprve čeká - je tu sice pár titulů, ale ty nejsou úrovní simulace ve stejné lize. A další Gran Turismo se objeví až příští rok, takže Forza Motorsport 6 je momentálně jedinou rozumnou volbou, pokud si chcete na konzolích užít stovky vypiplaných aut tzv. na plné pecky.

2. Soupeři jako živí

Není to ale všechno jen o hezčí grafice a plnějším zvuku, autoři zapracovali hodně i na umělé inteligenci a dotáhli k dokonalosti systém tzv. drivatarů, vašich soupeřů, jejichž umělá inteligence je mixem předpřipravených rutin a chování skutečných hráčů v online kláních. Má to svoje výhody, tahle umělá inteligence totiž dělá lidské chyby a občas je také zdravě agresivní. V pětce byla agresivní až moc, ale tentokrát si můžete její neurvalost nastavit či omezit, takže se pak drivataři skutečně chovají jako živí a zároveň jezdí méně prasácky. Jinými slovy si tu správnou úroveň najde každý, což platí i o levelu simulace - čím víc berliček vypnete, tím víc budou auta neposedná, až k jejich řízení skutečně začnete potřebovat volant a závodnické reflexy. Hra tedy dokáže růst s vašimi přibývajícími zkušenostmi a na nejtěžší nastavení se skutečně tváří jako simulace.

3. Vytrvalostní závody ve dne v noci

Velký vliv na budování virtuální reality má závodění v černočerné tmě nebo na trati bičované deštěm. Oba scénáře slaví ve Forze premiéru, a i když je nejde kombinovat (déšť+noc), jde o dechberoucí zážitek. Zvlášť déšť profituje z toho, že hra vnímá nejen mnoho desítek různých vlastností asfaltu, ale také vás tvrdě vytrestá, pokud při vjetí do hluboké louže začnete prudce šlapat na brzdu nebo na plyn. Chytíte akvaplanink a už se vezete jako v reálu. S příchodem nočního závodění došlo mimochodem k opravě jednoho nešvaru. Forza tehdy mimo multiplayer nedovolovala dlouhé závody trvající několik desítek kol. V singlu si ale teď můžete nastavit vlastní maratony nebo si zajet 500 mil Indianapolis nebo šestihodinovku v Zeleném pekle. A nechybí samozřejmě ani Le Mans v různých časových érách. Troufnete si investovat do závodu tolik času a úsilí?

4. Superkáry za hubičku

Předchozí díl byl často kritizován za tzv. mikrotransakce. Herní systém byl nastaven tak, že získávání nových aut bylo časově náročné - museli jste vyhrát mnoho závodů, než jste dosáhli na vysněná auta. Cestu jste si ale mohli zkrátit drobným úplatkem ve skutečných dolarech. Šestka se naštěstí z tohohle ždímání zákazníků poučila. Aut je mnohem víc než v pětce (skoro pět stovek!) a získáváte je poměrně rychlým tempem, takže vás hra u kariérního módu snadno udrží, pořád je totiž co vyhrávat a objevovat.

5. Průřez stoletím závodění

Chcete si zajezdit s legendárními Stříbrnými šípy v začátcích slavné Formule 1? A co znovu prožít rivalství Ferrari a Fordu na Le Mans nebo legendární úspěchy Jaguaru na stejné trati? Můžete absolvovat nejslavnější vytrvalostní závody, porovnat mezi sebou jednotlivé generace slavných modelů, vystoupat po hierarchii okruhových tříd nebo dokonce vyzvat na souboj samotného Stiga z Top Gearu. Forza nabízí desítky a desítky hodin zábavy ukrytých v kariérním módu. Pak jsou tu další desítky výzev, které vás donutí vypilovat konkrétní závodnické návyky, a pak samozřejmě multiplayer, v němž můžete vstoupit do závodnické ligy nebo jen plnit denní a týdenní úkoly. Forza vás umí dokonale pohltit na dlouhé týdny a měsíce. A to se ještě chystají datadisky a balíčky s novými auty. Pokud milujete auta, s Forzou dost možná zapomenete na okolní svět.

6. Zlatá střední cesta

Hardcore fanoušci virtuálního závodění možná namítnou, že existují realističtější simulátory (Assetto Corsa, rFactor, iRacing), některé z nich dokonce i lépe vypadají (Project C.A.R.S.), ale Forza nabízí nejvyváženější formulku. Hezky se na ní dívá, má tolik obsahu, že vás přiková k ovladači na dlouhou dobu a bude vás motivovat. Počítat můžete s velkou multiplayerovou komunitou a hlavně uživatelskou přístupností. Hru si nastavíte tak, že si skvěle zajezdíte i v případě, že jste na auta trochu leví. A jak se budete postupně zlepšovat, vypnete si spoustu asistentů a najednou zjistíte, že už nejezdíte, ale rovnou závodíte. A pak si třeba koupíte volant, sedačku a začnete jezdit online. Nebo vám dojde, že co jste se naučili ve skutečném provozu, ve virtuálním kokpitu jako když najdete.

Opačně to ale většinou neplatí, takže bacha, abyste po desítkách hodin za volantem Fordu GT nezkoušeli projíždět Jižní spojku stopadesátkou.

A tady si přečtěte, jak to vlastně v té Forze se simulací je, a které hry vás naučí nejlíp řídit. Nejlepší samozřejmě je, pokud už to umíte, a k počítači nebo konzoli si sedáte proto, abyste se od normálního řízení odreagovali.

Podobné články

Doporučujeme

Další články