5 důvodů, proč bude už brzy Subaru WRX STi ještě lepší koupí než kdy dřív

Česko zasypává sníh. Praktický řidič si řekne, že potřebuje čtyřkolku. Fanoušek do aut si řekne, že potřebuje Subaru, protože jedině s ním je bílá pokrývka nikoliv starostí, ale výzvou. A bude ještě líp.

Obrázek uživatele Vaclav Rybar
Kulturní barbar, oktanový pozér, vrah masa a poživatelných potravin všeobecně.

Existuje hned několik důvodů, proč vám Subaru pravidelně vychvalujeme, ale pokud se podíváte za okno, přibývá jich každou hodinou - jak se sníh kupí a silničáři nestíhají. Se Subaru totiž máte v kapse ten nejspolehlivější pohon všech kol, který nezasahuje až ve chvíli, kdy se něco semele, ale má zapřáhnuta všechna čtyři kola pernamentně, takže ho nic nerozhodí. Pokud ho tedy rozhodit nechcete, protože s trochou přemlouvání umí nejsportovnější model WRX STi na sněhu jezdit bokem s opravdovým gustem. Jestli doma nějaké to Subaru máte, můžete se zimě vysmívat. A pokud ne, můžete si někdy na přelomu jara a léta koupit faceliftovanou verzi WRX STi, která rallyovou legendu posouvá zas o kus dál. Zatímco Mitsubishi definitivně končí s výrobou Lancer EVO, úhlavního soka nejostřejšího Subaru, čtyřdveřový démon jménem WRX STi bude dál střežit zasněžené, zablácené, ale i vzorně upravené okresky. Tam je mu totiž nejlíp. A novinky se postarají o to, aby držel konkurenci ve zpětném zrcátku.

1. Agresivnější vzhled

S každým faceliftem musí přijít nějaká ta plastická chirurgie. V případě WRX STi je to přepracovaný přední nárazník, LED světlomety s novým designem, větší nádechy - to aby šel k motorovým plicím větší objem vzduchu a autu se lépe dýchalo, ale také větší devatenáctipalcová kola s novým designem ráfků. Díky nim si nové STi s tím starším nespletete.

2. Tvrdší čumák

Změny ovšem nejsou jenom kosmetické, přední a zadní nárazník byly přepracovány i co do struktury, takže lépe odolávají nárazům. Subaru je v oblasti bezpečnosti na špičkové úrovni, ostatně rodinný model Levorg nedávno v testech NCAP vyfasoval maximální počet pěti hvězdiček.

3. Silnější brzdy

Brzdy Brembo jsou o něco větší a hlavně mají lepší záběr - vpředu jsou šestipístkové třmeny a vzadu dvoupístkové, také s větším průměrem kotoučů. Nové WRX STi má pod kapotou stejný motor, osvědčenou třísetkoňovou bestii, ale ačkoliv se počet koní nezvýšil, auto bude o fous rychlejší. Proč? Protože můžete být na brzdách důraznější a kratší, takže budete moci rychleji nabírat zpátky tempo. Každý závodník vám řekne, že brzdy jsou stejně důležité jako počet koní a WRX STi tuhle rovnováhu ctí.

4. Plně elektronická čtyřkolka

Mezigenerační srovnání WRX STi jasně mluví ve prospěch aktuálního modelu. Jen se sami podívejte na nejrůznější testy. Nově naladěný podvozek a čtyřkolka způsobily, že je ostré Subaru klidnější a soustředěnější. Někdo to může vnímat jako ztrátu charakteru, ale jen do chvíle než se podívá na stopky. Nové WRXko je totiž schopné zajet stejný úsek o dost rychleji, aniž by řidič subjektivně vnímal, že jede pilu - to je vlastnost většiny moderních aut a řidiči se tomu musí přizpůsobit - schopnosti auta dalece přesahují schopnosti většiny řidičů. I WRX STi lze nachytat v nedbalkách, ale to už musíte řídit jako profík. A s faceliftovaným STi to budete mít ještě těžší, protože plně elektronický diferenciál bude ještě pohotovější a chytřejší, takže stíhat jeho reakce bude znamenat, že jste zralí na účast v legendárním a nejzákeřnějším závodě Isle of Man TT. A pokud ne? Pak pojede Subaru tak rychle, jak vám dovolí ruce, strach o řidičák a stav vozovky. A věřte, že i na hodně rozbité okresce vás tahle raketa podrží - je na to stavěná.

5. Modernější a tišší interiér

Na změny došlo i v interiéru, ten je nově lépe odhlučněný a vypolstrovaný, s důrazem na kvalitnější materiály. A v STi je nově také větší displej infotainmentu, tak aby automobilka držela krok s novými technologiemi.

Vypadá to jako malé krůčky, ale WRX STi skutečně nemá kam spěchat. Nová generace s novou globální platformou přijde za pár let, pokud tedy mluvíme o vrcholné verzi WRX STi. Ta pravděpodobně přinese úsporu hmotnosti a vyšší výkon, ale WRX STi zůstane pořád tou poctivou čtyřkolkou do nepohody, což je bezesporu dobrá zpráva pro všechny fanoušky značky a (nejen) zimních radovánek.

Komentáře