5 dostupných aut, která vám na závodním okruhu neudělají ostudu

Abyste nebyli na okruhu za pitomce, nemusíte mít drahý sporťák. Tady je náš výběr zábavných a levných strojů.
Obrázek uživatele Dr. techn h.c. Franz Hackenburg
Po studiu na technické univerzitě ve Štýrském Hradci nastoupil do vývojového oddělení automobilky Porsche, nyní působí jako nezávislý konzultant pro média. Je ženatý, má dvě děti a fretku jménem Muschi.

1. Peugeot 306

0454586-Peugeot-306-S16-1994 www.parts-specs.com Měly by vás zajímat verze S16 a GTI. Ty pohání živý benzínový čtyřválec s objemem dvou litrů a výkonem 157 nebo 167 koní. Jejich výhodou je samořiditelná zadní náprava, která se natáčí proti směru zatáčky a umožní vám tak lépe vykroužit oblouk. Perfektně naladěný podvozek je předvídatelný a také hravý - zkuste vlétnout do zatáčky, pustit plyn a už jedete bokem. Nebo pro maximální efektivitu plynule přidávejte plyn a zjistíte, jak daleko leží limity malého Peugeotu. Našli jsme: Peugeot 306 S16, r.v. 1997, najeto 208 526 km Cena: 40 000 Kč  

2. Ford Sierra

ford-sierra-10 betterparts.org Pokud najdete neshnilý kus s dvoulitrovým motorem, máte ideální platformu pro zábavné okruhové auto. Zajímat by vás měly ročníky 1989 a vyšší, protože mají ventilový rozvod DOHC a také vyšší výkon. Těch 125 koní nezní jako mnoho, ale Sierra váží jen lehce přes tunu, takže stačí. Našli jsme: Ford Sierra 2,0i, r.v. 1987, najeto 160 001 km Cena: 5000 Kč  

3. Subaru Impreza

527fc28s-960 www.drive2.ru Nemusíte mít sportovní verze WRX nebo STI. Stačí obyčejný benzínový dvoulitr a užijete si spoustu zábavy, zvlášť na mokru a sněhu. Stálý pohon všech kol není na suchém asfaltu snadné utrhnout, takže jízda smykem a bokem probíhá spíš za snížené přilnavosti. Našli jsme: Subaru Impreza 2,0 GL, r.v. 1997, najeto 129 000 km Cena: 39 000 Kč  

4. BMW řady 3

bmw_cars_e36_desktop_3888x2592_hd-wallpaper-716121-1 originalhdwallpapers.blogspot.com Stará trojková BMW se teď prodávají za drobné a na trhu jich jsou mraky. Se svým pohonem zadních kol jsou oblíbenou volbou drifterů i jiných závodníků, kteří jsou schopni auta upravit tak, že na okruhu vypráší kdejaký silnější stroj. K mání je nepřeberné množství dílů - sportovní sání, podvozky, výfuky, samosvorné diferenciály a tak dále, takže si můžete své auto vymazlit k obrazu svému. A díky nízké ceně nevadí, když ho někde křápnete. Prostě ho zahodíte a koupíte si další. Našli jsme: BMW 318is, r.v. 1993, najeto 231 000 km Cena: 35 999 Kč  

5. Honda CRX

0607_ht_+1988_honda_crx_carlos_garcia+rear_side_view_z www.tuning-forum.org Malé, lehké, rychlé. Hranaté CRX je na okruzích stálicí a pokud máte štěstí, seženete ho s vynikajícím motorem 1,6 s variabilním časováním ventilů VTEC. Pak je tu výkon 150 nebo 160 koní, což je na plus mínus tunové auto až až. Problém je najít nezprzněný kus, CRX mají v oblibě tuneři, kteří svá auta vylepšují nesmyslnými podvozky, nárazníky nebo výfuky. Našli jsme: Honda CRX 1,6 16V, r.v. 1988, najeto 200 000 km Cena: 25 000 Kč

Komentáře