11 opravdových rozhovorů mezi dispečery a piloty + dalších 13 hlášek mechaniků jako bonus

Ano, tohle všechno se opravdu stalo.

1.

Věž: „Jste Airbus 320 nebo 340?" Pilot: „Samozřejmě, že Airbus 340." Věž: „V tom případě buďte tak laskav a zapněte před startem taky ty dva další motory."

2.

Pilot: „Dobré ráno, Bratislavo." Věž: „Dobré ráno, pro informaci, tady je Vídeň." Pilot: „Chystáme se na přistání, Bratislavo." Věž: „Tady je opravdu Vídeň." Pilot: " Vídeň?" Věž: „Ano, Vídeň." Pilot: „Ale proč? My jsme chtěli do Bratislavy." Věž: „O.K., tak přestaňte přistávat a zahněte doleva."

3.

Věž ironicky k pilotovi, který právě obzvlášť tvrdě přistál: „No jo, přistání nemusí být žádný tajemství, pasažéři můžou klidně vědět, že už jsou dole." Pilot: „To nevadí, oni stejně vždycky tleskaj!"

4.

Věž: „Abyste zabránili hluku, uhněte prosím o 45 stupňů doprava." Pilot: „Co můžeme dělat za hluk ve 35 000 stopách?" Věž: „Takovej rachot, jako když vaše 707 narazí do 727 před vámi."

5.

Pilot společnosti Alitalia, kterému vyřadil blesk z provozu půlku kokpitu: „Skoro všechno nám vypadlo, nic už nefunguje, ani výškoměr už nic neukazuje......" Po pěti minutách nadávání se ozve pilot jiného letadla: „Drž už hubu a zemři jako chlap!"

6.

Pilot: „Máme málo paliva. Okamžitě žádáme další instrukce." Věž: „Jaká je vaše pozice? Nemáme vás na radaru." Pilot: „Stojíme na dráze 2, čekáme už věčnost na cisternu."

7.

Pilot: „Žádáme o povolení ke startu." Věž: „Sorry, ale nemáme váš letový plán, kam letíte?" Pilot: „Do Salcburku, jako každý pondělí." Věž: „Dneska je úterý." Pilot: „To je super, tak to máme dnes volno."

8.

Věž: „Vaše výška a pozice?" Pilot: „Měřím 180 a sedím vepředu vlevo."

9.

Věž: „Máte dostatek paliva, nebo ne?" Pilot: „Ano." Věž: „Ano co?" Pilot: „Ano, pane."

10.

Věž: „Oznamte nám očekávaný čas příletu." Pilot: „Úterý by se mi docela hodilo."

11.

Věž: „Po přistání prosím na Taxiway Alpha 7, Alpha 5, Whiskey 2, Delta 1 a Oskar 2." Pilot: „Kde to je? My se tady přece nevyznáme!" Věž: „Nic si z toho nedělejte, já jsem tady taky teprve druhý den."

Po každém letu vyplňují piloti formulář, tzv. grip. Tam se píší všechny technické problémy, které je potřeba opravit. Mechanici si to přečtou, opraví vše potřebné a pak do formuláře napíšou, co a jak bylo zafixováno. Letecká společnost Quantas největší perly zveřejnila:

12.

Zapsaný problém: Levá vnitřní pneumatika skoro potřebuje vyměnit. Řešení: Levá vnitřní pneumatika byla skoro vyměněna.

13.

Problém: Zkušební let byl O.K., ale automatické přistávání bylo velice drsné. Mechanikova poznámka: Automatické přistávání na tomto letadle není nainstalováno.

14.

Poznámka: Něco je uvolněno v pilotní kabině. Mechanik: Něco bylo utaženo v pilotní kabině.

15.

Poznámka: Na předním skle jsou mrtví brouci... Mechanik dopsal: Byli objednáni živí brouci.

16.

Poznámka: Autopilot v poloze „držet výšku" nechá letadlo klesat 60 m/min. Mechanik: Tento problém si nemohu předvést na zemi.

17.

Zapsaný problém: Zpod přístrojové desky se ozývají zvuky. Jsou to zvuky, jako by trpaslík bouchal na něco kladívkem. Mechanik: Trpaslíkovi bylo odebráno kladívko.

18.

Zapsaný problém: Hlasitost DME je na neuvěřitelné síle. Mechanik dopsal: Hlasitost DME byla nastavena na uvěřitelnou sílu.

19.

Zapsaný problém: Třecí zámky způsobují, že se škrticí páčka zastaví. Mechanik dopsal: Proto tam také jsou.

20.

Zapsaný problém: Podezření na prasklé sklo. Mechanik: Podezření je správné.

21.

Zapsaný problém: Motor číslo 3 chybí! Mechanik: Po krátkém hledání byl motor nalezen na pravém křídle.

22.

Zapsaný problém: Letadlo se za letu chová legračně. Mechanik: Letadlo bylo varováno, aby se polepšilo a létalo vážně.

23.

Zapsaný problém: Cílový radar pobroukává. Mechanik: Cílový radar byl přeprogramován přidáním písničkových textů.

24.

Zapsaný problém: Myš v pilotní kabině. Mechanik: Byla namontována kočka.

A článek o nejzajímavějších 7 větách z černých skříněk najdete ZDE.


Komentáře