10 násilně převzatých automobilek

Švédská odolnost v rukou Číňanů, britská elegance distribuovaná Němci a americko-nizozemská Kopřivnice? Zvykejte si, automobilky už dávno nejsou tím, čím se zdají být.
Obrázek uživatele Vaclav Rybar
Kulturní barbar, oktanový pozér, vrah masa a poživatelných potravin všeobecně.

1. MINI

Red Mini Cooper Britský závodní odkaz? Mini sice na střechu pořád lepí britské vzory a snaží se vypadat v Londýně jako doma, ale novou generaci už druhou dekádu vyrábí BMW.  

2. LAMBORGHINI

lambo Producenti nejhezčích audin. No fakt, Volkswagen kdysi koupil Lamborghini za mrzkých 110 milionů dolarů. Zákazníkům to ale do prospektů příliš necpe. Viva Italia.  

3. ROLLS ROYCE

rolls O Rollse se před lety rozhořel slušný souboj mezi největšími německými šíbry. Symbol britské aristokracie si nakonec pro sebe ukradlo BMW, které nabídlo víc peněz.  

4. BENTLEY

bentley Další německý úlovek. Bentleyho ulovil Volkswagen, který pod jeho značkou prodává trochu vylepšené Passaty (jmenovitě model Phaeton), samozřejmě za pětinásobek peněz. A zákazníci ochotně kupují, protože je to přeci „bentlej", mámo.  

5. TATRA

tatra Máte pocit, že když je škodovka německá, můžete se spolehnout alespoň na tatrovku? Chyba lávky. Rozhodující právo tu má americko-britské konsorcium a dílčí podíly vlastní nizozemský DAF. Bez nich by Tatra už dávno neexistovala.  

6. NISSAN

nissan Japonci se většinou o svoje národní poklady nedělí. Jenže jedinou šancí, jak zachránit Nissan, bylo prodat 40 % francouzskému Renaultu. Nissan se pořád tváří japonsky, i když ho vede Ind a medaile za rozvoj značky dostávají výhradně Francouzi.  

7. VOLVO

volvo Sídlo mají ve švédském Göteborgu a s přehledem vyhrávají švédský šampionát cestovních vozů. Vlastní je ovšem čínská automobilka Geely, která si Volvo koupila za 1,8 miliardy dolarů... od amerického Fordu.  

8. LOTUS

ltos Britská legenda je posledních pár let proslulá výrobou lehkých závodních vozů, přesně v duchu ostrovní značky. Nikdo přitom nemluví o tom, že od devadesátých let vlastní Lotus malajská automobilka Proton.  

9. HUSQVARNA

husq Švédský výrobce motorek sídlí v Itálii. To by ještě nebylo nic divného, ale od roku 2007 ho vlastní BMW. Podobný osud potkal i Ducati. Slavnou italskou značku odkoupil v roce 2012 Lamborghini. Takže vlastně Audi. Takže vlastně Volkswagen.  

10. SCANIA

scania Švédskou značku chtělo původně koupit Volvo, ale EU to zakázala, protože se bála vzniku monopolu. Svůj podíl tak prodalo Volvo komu jinému než Volkswagenu. Ten později odkoupil MAN, který má také podíl ve Scanii, takže teď vlastně celou automobilku ovládá.  

Komentáře