10 důvodů, proč si právě teď koupit nadupaný hatchback

Dřív praktická levná auta, dneska oheň chrlící příšery, které na závodních okruzích trumfnou mnohem, mnohem dražší auta. Mix praktické karoserie a výkonných motorů. Který z nich se hodí k vám?

Obrázek uživatele Vaclav Rybar
Kulturní barbar, oktanový pozér, vrah masa a poživatelných potravin všeobecně.

1. Volkswagen Golf GTI (220 koní)

Etalon celé třídy a naprostý základ. Dřív se výkonově pohyboval spíš v průměru, dneska už ho všichni ostatní předběhli, takže pole se svými 220 koníky otvírá. Taky ale stojí rozumné peníze. Dáte za něj méně než 600 tisíc korun, pokud chcete praktičtější balení, můžete si koupit Octavii RS, což je totéž v bleděmodrém. A kdo si připlatí, dostane samosvor a 10 koní navrch ve verzi Performance.

2. MINI Cooper JCW (228 koní)

Nejrychlejší Cooper a stejně to nestačí na víc než druhé místo od konce. Co naděláte, u MINI se vždycky platilo víc za image než za hodnoty na papíře. Problém je, že už slabší verze S (190 koní) stojí šest set tisíc. John Cooper Works bude ještě o sto dražší a GP, což možná nebude nejrychlejší, ale rozhodně by díky schopnému podvozku vyškolila i výkonnější hatchbacky, bude rozhodně nejdražší - někde v hájemství tři čtvrtě milionu. A to je za tu image opravdu hodně.

3. Renault Megane RS Trophy (265 koní)

Máte v kapse sedm set tisíc? Můžete si pořídit ultimátní ereso, která dlouhou dobu vládlo Nürburgringu. Tvrdý podvozek, nádherný závoďácký interiér a neotesaný motorový projev. Megane už je tu s námi ale nějaký ten rok, takže nestačí už ani výkonem, ani zbytkem techniky. Navíc ve verzi Trophy R (275 koní), která může konkurovat třeba Cupře, už stojí spíše k 800 tisícům. Pokud chcete hračku na okruhy, jděte do něj, ale jestli jde o jediné auto do rodiny, váš zadek vám nepoděkuje.

A TADY máte 7 důvodů, proč se těšit na Call of Duty.

4. Seat Leon Cupra 280 (280 koní)

Stojí méně než Octavia RS, má o šedesát víc koní a dokáže vyškolit v provozu, na trati i na dálnici cokoliv v ceně do milionu korun. Tenhle španělský balíček je dneska jedna z nejlepších koupí, kterou můžete učinit. Navíc je nově k dispozici i v kombíku (verze ST), takže neexistuje žádná výmluva. I s plnou výbavou jste pod sedmi sty tisíci a máte pohodlné, prostorné a neuvěřitelně schopné auto.

5. Volkswagen Golf R (300 koní)

Čtyři laufy vzadu, pohon všech kol, dvoulitr napumpovaný na tři stovky koní. Civilně vypadající, výhružně znějící a neuvěřitelně rychlý Golf. Odpal z nuly na sto s dvouspojkovou převodovkou je brutální, ale uvnitř je pořád stejně místa jako v normálním Golfovi. Dětem budou zaléhat uši, vaše peněženka bude brečet (bez pár korun dáte za tohle auto milion), ale je to dělník. A v téhle generaci navíc i s vypínatelnou stabilizací, pokud se na to cítíte.

6. Honda Civic Type R (310 koní)

Japonská automobilka svou zbraň hrozně dlouho chystala. Brutální styling je jedna věc, ale co bude pod kapotou. Hádali jsme dlouhé dva roky. Teď už víme, že je to brutálních 310 koní posílaných na přední nápravu. Takovéhle stádo se naposledy povedlo ukočírovat Fordu Focus RS500. A Honda ho asi napodobí, protože tahle ďábelská předokolka momentálně drží rekord na Nürburgringu. Z nuly na sto hluboko pod pět vteřin a maximálka? Prý skoro 270 km/h. To uměla naposledy překoňovaná Astra OPC. Jako vždycky u japonských aut ale cenovka nebude nízká. Počítejme minimálně s osmi sty tisíci.

7. Ford Focus RS (350 koní)

Ford Focus ST se kočkuje s Golfem GTI, ale s vrcholnou verzí RS americká automobilka dlouho váhala. Druhá generace se stavěla v Británii a do USA se vůbec nedostala. Ta třetí bude dostupná i ve Státech, zatímco my dostaneme Mustanga. Překvapením je, že Focus RS bude čtyřkolka. Tohle bude neskutečně rychlé a schopné auto, které bude jezdit i bokem, protože ho pomáhal ladit Ken Block. A cena? Někde mezi 800 a 900 tisíci, takže pravděpodobně pod hranicí eRkového Golfa a méně než milion za osmiválcového Mustanga GT.

8. Mercedes-Benz A45 AMG (360 koní)

V době své premiéry to bylo sice nejslabší AMG, ale zároveň nejsilnější přeplňovaný dvoulitr. Hromový zvuk, čtyřkolka, z nuly na sto za čtyři a půl, křídla všude, ale samozřejmě i odpovídající cena. A45 AMG začíná na 1,2 milionu. Stojí vám to za to? Pokud potřebujete víc reprezentovat, můžete si koupit CLA45 AMG, což je totéž ale se sedanovým zadkem.

9. Audi RS3 (367 koní)

Šarvátky mezi německou trojkou (Mercedes, BMW, Audi) samozřejmě ženou papírové hodnoty do nebe. Audi na mercedesáckou strategii reagovalo přípravou nové Audi RS3, která výkon natahuje o dalších sedm koní. A přihazuje navrch novou verzi pohonu všech čtyř kol Quattro, která je zábavnější a pohotovější než ty předchozí. A to je ještě ve hře verze RS3+ nebo RS3 Clubsport, která by mohla být rychlejší. Maximálka bez omezovače je 280 km/h. Cena s příplatky je ovšem také neomezená. Připravte si 1,2... nebo možná spíš jeden a čtvrt milionu korun.

10. Volkswagen R400 (400+ koní)

A vítězem je překvapivě... lidový vůz? Dlouho nikdo nevěřil, že Golf o výkonu 400 koní spatří světlo světa. A to ani v limitované verzi. Volkswagen přece nemůže stát v hierarchii koncernu nad Audi! Ale ono k tomu asi opravdu dojde. A pak Audi přijde s hatchbackem, který má 420 koní (motor na to mají). Golf R400 nebude pro každého. Teoreticky by mohl stát až 1,5 milionu, ale také by to mohl být první Golf, co pojede tři sta v hodině. Už ho třikrát potvrdili, takže... začnete šetřit.

A TADY máte 7 důvodů, proč se těšit na nové Call of Duty.

Komentáře