10 aut, kterými si dubajská policie zaručeně něco kompenzuje

Pražští policajti jezdí navlas stejnými Oktávkami, a proto si pak vybíjejí frustraci na nevinných, čestných a za všech okolností poslušných řidičích BMW, Mercedesů a Audi. V Dubaji podobnou buzeraci nestrpí, takže má policejní sbor ty nejluxusnější káry na světě.

Obrázek uživatele Vaclav Rybar
Kulturní barbar, oktanový pozér, vrah masa a poživatelných potravin všeobecně.

Vozový park dubajské policie vypadá trochu jako ve hře Need for Speed. Jistě, americké dálniční sbory taky tu a tam mají nějaký ten Chevrolet Corvette ZR-1, kterým si tamní automobilka vylepšuje renomé, ale tváří v tvář garážím v Dubaji bledne každé policejní oddělení. Nechybí tu italské hypersporty, německé superrychlé sedany, japonská Godzilla nebo extrémně luxusní Aston Martin. Kolik v tomhle milionovém nářadí ulovili silničních pirátů sice nevíme, ale marketing mají zmáknutý na jedničku.

1. Bugatti Veyron

veyronek

Není to sice nejvyšší model SuperSport, který drží rekord v maximální rychlosti sériových vozů, ale i tak z běžného Veyronu vymáčknete 400 km/h. Už pouhá jeho přítomnost na dálničním odpočívadle by měla hodit do klidu i majitele nejsilnějších aut. Nad inženýrskou odyseou z Wolfsburgu prostě nevyhrajete.

2. Aston Martin One-77

one77

Britská výkladní skříň je extrémně luxusní a také poměrně vzácná, protože se vyrobilo pouhých 77 kousků. Inženýři původně počítali s maximálkou kolem 320 km/h, ale nakonec potřebovali ospravedlnit vyšší cenu (40 milionů korun), a tak finální model zvládne i 350 km/h.

3. Ferrari FF

ferr_ff

Podle mnohých fanoušků vzpínajícího se koníka jde o kacířský model. Čtyřkolka od Ferrari sází na celosezónní praktičnost. Sníh byste sice v Dubaji hledali marně, ale policejnímu sboru šlo asi spíš o těch 660 nenažraných koní pod kapotou. Ferrari si i v nejúspornějším módu řekne o dvacet litrů na sto kilometrů. Jenže pokud máte na stanici vlastní ropný vrt, nemusí vás to trápit.

4. Bentley Continental

bentley

Cvalík s pořádným výkonem, ale na supersport relativně nízkou akcelerací. V tomhle případě ale nejde o trhání rekordů. Pro zločince s dvanácti a více nulami na bankovním účtě je zkrátka potřeba dojet něčím hodně luxusním a komfortním. To Bentley splní dokonale a neztratí se ani v menší honičce. Tři sta z místa umí bez zaváhání.

5. Mercedes-Benz SLS AMG

sls

Asi nejlevnější a nejméně exkluzivní autu v našem výběru. Stojí pouhých pár milionů, ale to neznamená, že by ho Němci nějak odflákli. To se jim prostě nepodobá. Od AMG nemůžete čekat nic menšího než osmiválec se sexy chraplákem a dokonalé jízdní vlastnosti. A že je tak trochu obyčejný? Pořád vypadá líp, než místo, do kterého vás v něm eskortují.

6. Mercedes-Benz G63 AMG

g63

Sem tam je potřeba při honbě za motorizovaným zločinem zdolat nějakou tu písečnou dunu. Tisíc newtonmetrů zajistí, že si nějakých překážek na cestě vůbec nevšimnete, prostě je nasajete obřím turbem a vyfouknete o pár desítek kilometrů později. G63 AMG je jako tank a tryskáč v jednom. Má to nejlepší z obou světů, ale stejně máme pocit, že ho Dubaj brzy vymění za ještě extrémnější, šestikolkový model.

7. Lamborghini Aventador

lambo

Nejostřejší Lambo, co jde sehnat. 700 koní, pohon všech kol a design tak ostrý, že se o něj říznete už ve chvíli, kdy se k vám blíží se vší aurální autoritou, kterou dokáže jeho motor vyrobit. Co na tom, že v něm musí policisté ležet a stíhaného mukla naloží do kufru jen v případě, že bude na místě zpopelněn, tomuhle autu prostě nemůžete říct ne.

8. McLaren MP4-12C

mp412c

Velký comeback britského McLarenu má podobu kompaktního sportovního auta s šesti sty koňmi a řadou technologií, které mu umožňují žehlit asfaltový samet v Dubaji s naprostou jistotou. Možná se do něj nic nevejde, možná jsou ostatní rychlejší, ale pořád ještě je to McLaren. A to se počítá.

9. Nissan GT-R

gt4

Japonská digihra, jejíž výkon lze s potřebným vejrcajkem zvyšovat donekonečna. Právě v tom, jak snadno z ní lze ždímat koně, tkví její popularita mezi asijskou omladinou a evropskými šíbry. V posledních letech šla cenově dost nahoru, ale to asi dubajské účetní příliš nevzrušuje. V případě potřeby dojede cokoliv, navzdory aerodynamickému profilu napůl snědeného šumavského pecnu.

10. Audi R8 V10

r8

Tohle je jeden ze starších kousků, který už má své odslouženo. Proč si v Dubaji nenašetří na nové? Jednoduše proto, že Audi nic rychlejšího nevyrábí. Je to trochu ostuda, nabízet v téhle společnosti mrzkých 530 koní. V Ingolstadtu by se nad sebou měli vážně zamyslet.

A TADY se podívejte na automobilové retro České televize.

Komentáře